اطمینان حاصل کنید که همیشه یک بطری سرکه سفید در خانه دارید. سرکه سفید هنگام تمیز کردن یک معجزه گر واقعی است. اضافه کردن کمی سرکه سفید به عنوان پاک کننده فواید زیادی دارد. در اینجا به مشکلاتی اشاره شده که می توانید فقط با مقداری سرکه سفید آن ها را رفع کنید.

لکه های سخت

اگر تا به حال چنین لکه هایی را بر روی لباس یا فرش خود مشاهده کرده اید، می دانید که از بین بردن این  لکه ها چقدر غیرممکن است. با وجود سرکه سفید دیگرلازم نیست، نگران از بین بردن این  لکه ها باشید.

نحوه تمیز کردن لکه ها روی لباس با سرکه سفید

در قابلمه ای که روی اجاق گاز قرار دارد، حدود نیم لیتر سرکه سفید را گرم کنید. پارچه لباس را محکم بالای یک کاسه یا سطل بکشید، تا لکه رو به پایین باشد. در مرحله بعدی، نیمی از سرکه گرم شده را روی پارچه در محلی که لکه قرار دارد بریزید. اگر کسی به شما کمک کند و لباس مورد نظر را نگه دارد، این کار ساده تر خواهد بود. سپس لباس ها را با آب سرد بشویید و بگذارید 20 دقیقه در سرکه باقی مانده خیس شوند. پس از آن، یک بار دیگر لباس ها را با آب سرد شسته و بلافاصله در ماشین لباسشویی قرار دهید.

نحوه تمیز کردن لکه های روی فرش با سرکه سفید

از یک حوله کاغذی برای خیس کردن لکه استفاده کنید تا حد ممکن لکه ها را خارج کنید. 250 میلی لیتر سرکه سفید را در یک قابلمه روی اجاق گاز گرم کنید و سپس آن را درون یک بطری اسپری بریزید. نصف قاشق چایخوری صابون را نیز به آن اضافه کنید و سپس بطری را تکان دهید تا سرکه بتواند صابون را به طور کامل حل کند. مخلوط سرکه را روی لکه اسپری کنید. مراقب باشید، بیش از حد آن را روی لکه اسپری نکنید زیرا ممکن است لکه گسترش یابد. بگذارید مخلوط به مدت پنج دقیقه خیس شود و سپس فرش را با یک حوله کاغذی خشک کنید. این روند را تا زمان از بین رفتن لکه تکرار کنید.

تمیز کردن آدامس از روی لباس یا کفش با سرکه سفید

با کمک کمی سرکه، می توان آدامس را ازروی  لباس یا کفش پاک کرد. مقداری سرکه سفید را درون یک بطری اسپری بریزید و آن را روی محل مورد نظر اسپری کنید . چند دقیقه صبر کنید، سپس با یک دستمال یا فرچه نرم محل لکه دار را پاک کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید