فراموش نکنید هرگز با اسکاچ یا سیم روی کابینت نکشید چراکه امکان به‌وجودآمدن خط و خش روی آن‌ها وجود دارد.

روش های پاک کردن چربی های کابینت

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، نازآفرین جمشیدی: آشپزی‌کردن بدون به‌جودآمدن لک چربی و غذا برروی گاز و اطراف آن غیرممکن است و شما چاره‌ای ندارید جز این‌که پس از آن تمامی این لکه‌ها را از بین ببرید تا بتوانید همواره از یک آشپزخانه تمیز و زیبا لذت ببرید. اما همه می‌دانید از شر این لکه‌ها رهاشدن اصلا کار آسانی نیست. استفاده از مواد شیمیایی جدا از این‌که برای تن‌درستی و محیط‌زیست ضرر دارند و البته کارایی چندانی هم ندارند و البته کاری هم از دستمال بدون هیچ ماده‌ای هم برنمی‌آید. اما چه باید کرد؟

همیشه به یاد داشته باشید که پاک‌کردن لکه‌های تازه بسیار آسان‌تر از لکه‌های کهنه است بنابراین به‌محض به‌وجودآمدن آن‌ها زود تمیزشان کنید.

دومین کاری که باید انجام دهید این است که به جنس کابینت خود دقت کنید. کابینت‌های گلاس و های‌گلاس نسبت به دیگر جنس‌های کابینت بهتر و زودتر و البته آسان‌تر تمیز می‌شوند و به‌راحتی می‌توان با یک دستمال مرطوب لکه‌های روی آن‌ها را تمیز کرد.

فراموش نکنید هرگز با اسکاچ یا سیم روی کابینت نکشید چراکه امکان به‌وجودآمدن خط و خش روی آن‌ها وجود دارد.

پس از تمیزکردن کابینت با دستمال مرطوب بهتر است آن را با دستمال یا حوله خشک کنید این‌گونه ردی برجا نمی‌ماند و کابینت شفاف و براق‌تر به‌نظر می‌رسد.

ترفندهایی برای پاک‌کردن چربی کابینت

سرکه سفید یکی از راه‌گشاهای آشپزخانه است و کارهای زیادی می‌توان با آن انجام داد و به محیط زیست هم آسیب نزد. برای تمیزکردن کاشی و کابینت‌های آشپزخانه ترکیب آب ولرم و سرکه سفید را درون اسپری بریزید و روی سطح مورد نظر بپاشید و با دستمال تمیز کنید. شما حتا می‌توانید از سرکه سفید و مخلوطش با آب برای تمیزکدن کف خانه و تی‌زدن استفاده کنید.

تلاش کنید همیشه پس از هر بار درست‌کردن غذا اطراف آن یعنی گاز و کاشی‌ها و کابینت‌ها را تمیز کنید تا چربی‌ها قدیمی نشوند. ممکن است بگوییذ وقت ندارید و این کار زمان زیادی از شما که مشغله‌های زیادی دارید می‌گیرد اما توجه داشته باشید هنگامی‌که چربی‌ها تازه هستند تمیزی آن‌ها زمان بسیار کمی از شما می‌گیرند. حال اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید که تمیزی را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار دهید و اگر لکه‌ها قدیمی هستند می‌توانید از مایع ظرف‌شویی هم استفاده کنید. کابینت‌ها را یا مخلوط آب و مایع ظرفشویی و دستمال تمیز کنید و سپس همان‌گونه که گفتیم آن‌ها را با یک حوله خشک کنید و در صورت نیاز این کار را دو باره تکرار کنید تا کابینت‌ها کامل تمیز شوند.

ترفندهایی برای پاک‌کردن چربی کابینت

همیشه تمیزکردن کابینت‌های چوبی راه‌ها و ترفندهای خاص خود را دارد و این‌گونه نیست که بتوانید آن را مانند کابینت‌های ام‌دی‌اف تمیز کنید. چوب ماده حساسیست و نیازمند راه‌کارهای ویژه و مخصوص به خود است. نگران نباشید اگر کابینت شما چوبیست می‌توانید آن را با یک لیمو تمیز و لکه‌بری کنید. برای تهیه شوینده طبیعی برای تمیز کردن کابینت چوبی، ۳ قطره لیمو و یک فنجان وازلین را ترکیب کنید و با استفاده از یک مسواک یا برس شستشو روی لکه‌های قدیمی و سرسخت بگذارد. پس از گذشت چند دقیقه با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید