روش های مختلفی برای رفع شوری وجود دارد می توانید مقداری از آب آن را کم، و آب شیرین یا در برخی غذاها مثل انواع سوپ کمی شیر اضافه کنید.

اگر غذا شور شد باید چکار کنیم؟

به گزارش سلام نو، پختن غذا فوت‌وفن‌های خاص خود را دارد و میزان مواد مورد استفاده در آن باید اندازه باشد تا ذائقه افراد را اذیت نکند. شور شدن غذا با مصرف بسیار زیاد نمک، مخصوصا در مواقعی که مهمان داریم اتفاق می‌افتد و اوضاع را بیش از پیش استرس‌آور می‌کند و این حالت ممکن است در مورد آشپزهای کاربلد هم رخ دهد اما این موضوع هیچ جای نگرانی ندارد. در ادامه ما به شما می آموزیم اگر غذای تان شور شد چکار باید کرد.

مواد نشاسته دار اضافه کنید

کمی برنج پخته شده ( بدون نمک )، سیب زمینی یا پاستا را درون غذا بریزید. این ترکیبات تشنه به نمک، مقدار قابل توجهی از چاشنی ها را به خود جذب می کنند. به طور مثال می توانید یک سیب زمینی را پوست بگیرید، به چند قسمت تقسیم کنید و در داخل غذایی که در حال جوش است بیندازید.

اضافه کردن کمی آب یا مایعات دیگر

بسته به نوع غذا، روش های مختلفی برای رفع شوری وجود دارد. به طور مثال در غذا های آبکی، می توانید مقداری از آب آن را کم، و آب شیرین یا در برخی غذاها مثل انواع سوپ کمی شیر اضافه کنید، با این روش می توان شوری غذاهایی مثل سوپ و آبگوشت را گرفت.

از ترکیبات با خاصیت اسیدی استفاده کنید

یکی دیگر از روش هایی که برای رفع شوری غذا استفاده می شود استفاده از چاشنی ها می باشد. برای این منظور کمی سرکه سفید یا آبلیمو در غذا هایی مانند سوپ یا خورش بریزید تا به طور چشمگیری از شوری آن بکاهید. حتی با مقدار کم هم اثر خود را می گذارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید