ژنرال ایگور کوناشنکوف در بیانیه‌ای اعلام کرد غرب به اقدامات ترکیه که نقض قوانین بین‌المللی است توجهی ندارد.

به گزارش سلام نو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، غرب همچنان استقرار نیروهای ترکیه در ادلب سوریه را که نقض قوانین بین‌المللی است، نادیده می‌گیرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: هیچکس در غرب به اقدامات ترکیه که با نقض قوانین بین‌المللی یک نیروی ضربت به بزرگی یک لشکر مکانیزه در ادلب سوریه مستقر کرده است تا "توافق‌های سوچی را به هر قیمتی اجرا کند" توجهی ندارد.

این سخنگو تاکید کرد، تهدیدهای عمومی به نابودی تمام یگان‌های نیروهای دولت سوریه و بازگرداندن کنترل بزرگراه ام۵ (M۵) به دست تروریست‌ها، از دید ایالات متحده و اروپا "حق مشروع آنکارا در دفاع" است. ژنرال کوناشنکوف افزود، در همین حال غرب به طور غیر منصفانه‌ای دمشق را به "جرایم جنگی، فاجعه انسانی و ایجاد میلیون‌ها آواره" متهم می‌کند.

"نگرانی‌های ساختگی غرب" درباره وضعیت انسانی ادلب

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین ادعاهای کشورهای غربی درباره نگرانی‌هایشان بر سر وضعیت انسانی در استان ادلب سوریه را که اخیرا شاهد افزایش تنش‌ها بوده است، به عنوان "ریاکاری کامل" رد کرد و گفت ارتش روسیه در حال تامین تمام کمک‌های ضروری به سوری‌ها است.

کوناشنکوف تاکید کرد: در بحبوحه ریاکاری کامل و نگرانی‌های ساختگی غرب بر سر شرایط انسانی در منطقه کاهش تنش ادلب، تنها مرکز روسی برای آشتی طرفین مخالف و دولت مشروع سوریه تمام کمک‌های لازم به ساکنان محلی را به صورت روزانه به مناطق آزاد شده ارسال می‌کنند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: سوری‌های رنج کشیده از دست تروریست‌ها، حتی از وجود شبه‌-مدافعان متعدد در اروپا و آمریکا و کمک انسانی پر تجمل آن‌ها که طبق ادعاها طی سال‌های گذشته ارسال شده است، بی‌اطلاع هستند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید