۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 42832355

آیا می دانید آنچه که به بچه های خود به عنوان تغذیه میدهید، نقش مهمی در رشد آن ها دارد؟ اغلب والدین به دنبال پیگیری لیست بسیار طولانی از مواد غذایی کامل و سالم برای فرزندانشان هستند. اما گاهی این پیگیری ها دشوارو خسته کننده به نظر می رسند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، یافتن غذاهایی است  که به رشد استخوان و قد کمک می کنند.

افزایش تولید HGH بدن ممکن است به  بلندتر شدن کمک کند. خوردن مواد غذایی با موادی که به ملاتونین تبدیل شده اند به شما کمک می کنند بخوابید و خوابیدن برای بلندتر شدن و سالم ماندن از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت لزوم، وزن خود را کم کنید زیرا HGH با روند کاهش وزن افزایش می یابد.

در اینجا لیستی از بهترین مواد غذایی آورده شده است که می توانند به رشد قد بچه ها کمک می کند.

1. ملاتونین

ملاتونین به عنوان یک ترکیب خواب شناخته شده است. برخی معتقدند با توجه به افزایش سطح هورمون می توان از ملاتونین برای افزایش قد استفاده کرد.

منبع خوب ملاتونین شامل آلبالو، بادام زمینی، ذرت، مارچوبه، گوجه فرنگی، انگور، انار، زیتون، کلم بروکلی، خیار، برنج، جو، جو دوسر، گردو، تخمه آفتابگردان و دانه کتان است. این غذاها برای شما نیز مفید هستند. فقط بخاطر داشته باشید که آجیل ها سرشار از چربی و کالری های سالم هستند، بنابراین زیاد مصرف نکنید، زیرا موجب افزایش وزن خواهند شد.

2. آرژنین

آرژنین، یک اسید آمینه است که HGH را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که شما به حدود 15-20 گرم از آن در روز نیاز دارید.  بنابراین غذاها را با دقت انتخاب کنید. سینه بوقلمون با 16 گرم بالاترین میزان آرژنین را دارد.

غذاهای دیگر که سرشار از آرژنین هستند شامل، مرغ، دانه کدو تنبل، سویا و بادام زمینی می ‌باشند. برای اینکه اضافه وزن پیدا نکنید، لازم است غذاهای سرشار از آرژنین را با یک مکمل مصرف کنید.

3. پروتئین

طبق منابع موجود، مواد غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی می توانند باعث بلندتر شدن فرد شوند. پروتئین ها حاوی اسیدهای آمینه می باشند، که این اسیدها حاوی آنزیم ها، هورمون ها و آنتی بادی هایی هستند که رشد را تحریک می کنند و به کارآیی بدن انسان کمک می کنند. تخم مرغ، ماهی، شیر و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

4. ویتامین D

ویتامین D با کمک به بدن در جذب موثر فسفر و کلسیم که برای رشد استخوان ها مهم هستند، در رشد قد نقش دارد. غذاهایی مانند ماهی، ماهی خال خالی، ماهی قزل آلا، شیر چرب، جگر گوشت گاو، پنیر و زرده تخم مرغ را امتحان کنید. ویتامین D بدن در برابر سرطان، فشار خون بالا، و دیابت نوع یک محافظت می کند در حالی که کمبود آن منجر به نرمی استخوان ها می شود.

5. کلسیم

بدن قبل از رسیدن به سن 24 سالگی بهترین مقدار کلسیم را جذب می کند. این بهترین زمان برای افزایش قد با نوشیدن شیر و مصرف سایر غذاهای غنی شده با کلسیم است. بعد از 24 سالگی، استخوان ها به صورت عمودی رشد نمی کنند.

برای این منظور، غذاهای سرشار از کلسیم مانند شیر (که اغلب با ویتامین D تقویت می شوند)، ماست، آجیل و دانه ها، لوبیا ، سبزیجات برگ سبز تیره و ساردین بخورید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید