اگر با کوچکترین تغییر در آب و هوا، دچار آبریزش بینی، سرفه، گلو درد، و سردرد می شوید، سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است. مادران و مادربزرگ ها به دلیل عادت های غذایی، نسل جوان را مقصر می دانند. در حقیقت، پزشکان نیز قبول دارند که آنچه می خورید می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد. داشتن سیستم ایمنی ضعیف به معنای قدرت کمتر در مبارزه با باکتری ها و ویروس های مضر است و نتیجه آن می تواند سرماخوردگی  یا حتی بیماری های جدی دیگر باشد.

موارد و راه کارهایی وجود دارند که می توانید برای بهتر شدن شرایط انجام دهید و یکی از مهمترین آن ها خوردن غذاهای سالم است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. در اینجا به  5 مورد از آن ها اشاره شده‌ است.

1. مرکبات

این واقعیت که مرکبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند، چیزی است که اکثر افراد می دانند. ویتامین C  تولید گلبول های سفید را افزایش می دهد و این به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. بیشتر افراد پس از بیمار شدن به آن ها روی می آورند، اما مهم این است که آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. انواع مرکبات شامل، لیمو، پرتقال، گریپ فروت وغیره هستند.

2. آجیل و دانه

اگرچه ویتامین C یکی از تقویت کننده های مهم سیستم ایمنی بدن است، اما ویتامین E نیز چنین خاصیتی دارد. آجیل و دانه‌ها حاوی مقدار زیادی از آن هستند. آن ها همچنین غنی از مواد مغذی دیگری مانند روی ، سلنیوم ، مس و ... هستند.

3. کلم بروکلی

کلم بروکلی غذایی فوق العاده، سرشار از ویتامین ها (A ، C و E)، مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان ها و… است. اگر در خوردن کلم بروکلی دچار مشکل هستید، با تهیه آن به روش صحیح می توانید این مشکل را حل کنید. بسیاری از دستور العمل های کلم بروکلی بسیار جذاب و خوشمزه هستند.

4. سیر

سیر از آن دسته از غذاهایی است که در سراسر جهان استفاده می شود. خواص تقویت کننده سیر برای سیستم ایمنی بدن از گذشته تا کنون شناخته شده است. مطالعات اخیر ثابت کرده اند که سیر به کاهش فشار خون و کاهش سرعت بیماری های قلبی کمک می کند.

5. ماست

ماست های حاوی پروبیوتیک و باکتری های سالم است که  به سالم ماندن روده و پاک سازی مجاری روده از باکتری های بیماری زا کمک می کند. مصرف یک فنجان ماست در روز به همان اندازه موثر است که قرص مصرف می کنید. هنگام خرید ماست، به دنبال آن هایی باشید که دارای باکتری های فعال هستند، زیرا آن ها باکتری های خوبی برای بدن به حساب می آیند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید