پروتئین مهمترین مواد مغذی هنگام کاهش وزن است. نشان داده شده است، که پروتئین تمایل به خوردن را تا 60 درصد کاهش می دهد، سوخت و ساز بدن را 80 تا 100 کالری در روز تقویت می کند و به شما کمک می کند، تا 441 کالری کمتری در روز بخورید.

اگر کاهش وزن هدف شماست، اضافه کردن پروتئین شاید تنها موثرترین تغییری است، که می توانید، در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. همچنین شواهدی وجود دارند، که نشان می دهند، پروتئین به ویژه در برابر افزایش چربی شکم موثر است.

مطالعات مرتبط با کاهش چربی بدن

یک مطالعه نشان داد، که میزان و کیفیت پروتئین مصرفی به طور معکوس با چربی شکم مرتبط است. یعنی افرادی که بیشتر و بیشتر پروتئین می خورند، چربی شکمی بسیار کمتری دارند.

یک مطالعه دیگر نشان داد، که پروتئین به میزان قابل توجهی با خطر افزایش چربی شکم در طی یک دوره 5 ساله مرتبط است. این مطالعه همچنین نشان داد، که کربوهیدرات ها و روغن های تصفیه شده با افزایش مقادیر چربی شکم مرتبط هستند، اما میوه و سبزیجات با کاهش این مقادیر مرتبط هستند.

بسیاری از مطالعات نشان می دهند، پروتئین موثر 30 درصد کالری دارد‌. این همان چیزی است، که باید هدف قرار دهید. بنابراین سعی کنید، مصرف غذاهای پر پروتئین مانند تخم مرغ کامل، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، آجیل، گوشت و لبنیات را بیشتر کنید. این ها بهترین منابع پروتئینی در رژیم غذایی هستند.

اگر با دریافت مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی خود مبارزه می کنید، یک مکمل پروتئین با کیفیت (مانند پروتئین آب پنیر) روشی سالم و مناسب برای افزایش مصرف پروتئین است. اگر گیاهخوار هستید، در مورد چگونگی افزایش مصرف پروتئین خود، با مشاور تغذیه صحبت کنید.

خوردن مقدار زیادی پروتئین می تواند، متابولیسم شما را تقویت کرده و میزان گرسنگی را کاهش دهد، این یک راه بسیار موثر برای کاهش وزن است. مطالعات متعدد نشان می دهند، که پروتئین به ویژه در برابر تجمع چربی شکم موثر است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید