دو نماینده ایران امروز در نخستین دیدار خود در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الکویت کویت و الرفاع بحرین خواهند رفت. این دیدارها در حالی از ساعت 17:50 در کشور امارات برگزار می‌شود که تیم‌های ایرانی به اصطلاح میزبان هستند.

آبی‌های پایتخت در حالی به مصاف قهرمان فصل گذشته لیگ کویت می‌روند که فرشید اسماعیلی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند همچنین مهدی قائدی ستاره نیم فصل تیم استقلال نیز در ترکیب اصلی این تیم بازی نخواهد کرد. تیم فوتبال الکویت در حالی با 20 امتیاز در رده دوم لیگ کویت قرار دارد که با دو بازی کمتر نسبت به القادسیه صدرنشین فاصله‌ای پنج امتیازی با صدر جدول دارد.

شاگردان ولید ناصر در حالی موفق شدند قهرمان فصل 19-2018 لیگ قطر شوند که این قهرمانی پانزدهمین قهرمانی باشگاه کویتی در تاریخ لیگ این کشور بود. پرافتخارترین تیم کشور کویت توانسته 11 بار هم به مقام نایب قهرمانی برسد و 14 بار فاتح جام حذفی این کشور شود.

تنها نماینده کویت در لیگ قهرمانان آسیا تا به حال نتوانسته موفقیت چشمگیری را در این مسابقات آسیایی داشته باشد و تنها سه بار در سال‌های 2005، 2007 و 2008 مجوز حضور در مرحله‌ی گروهی این مسابقات را کسب کرده است. البته تجربه‌های آسیایی الکویت به این سه سال ختم نمی‌شود و آنها هشت بار توانسته‌اند در مسابقات ای اف سی کاپ حضور پیدا کنند که سه بار مدال قهرمانی به گردن آویخته‌اند. ستاره‌های این تیم اعلا عباس مهاجم تیم فوتبال و بیسماک برزیلی است.

در سوی دیگر میدان نماینده ایران در رده پنجم لیگ برتر قرار دارد و به تازگی سرمربی خود را عوض کرده است. فرهاد مجیدی اسطوره باشگاه استقلال که از میزبان نبودن این تیم در دیدار پلی اف ناراضی است، گفت: نمی‌دانم چرا باید اتفاقی بیفتد که میزبانی در آخرین لحظات از ما گرفته شود.آبی‌های ایران در حالی به مصاف حریف کویتی خود می‌روند که در پنج دیدار آخر خود دو برد، دو تساوی و یک شکست را کسب کرده‌اند.طبق گفته منابع نزدیک به باشگاه استقلال امیر ارسلان مطهری بازیکن جدید آبی‌ها در این دیدار از ابتدا به میدان خواهد رفت.

شاگردان فرهاد مجیدی در صورت برتری برابر الکویت به مصاف الریان قطر می‌رود؛ تیمی که در رده دوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد.

شهر خودروی ایران – الرفاع بحرین ساعت 17:50 ورزشگاه شارجه

برای نخست‌بار در تاریخ فوتبال مشهد یک نماینده از این شهر توانسته جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را کسب کند. شهر خودروی ایران در حالی به مصاف الرفاع بحرین می‌رود که در رده چهارم لیگ برتر قرار دارد و این تیم هم به تازگی سرمربی خود را تغییر داده است. با پیوستن یحیی گل محمدی به پرسپولیس مجتبی سرآسیایی هدایت این تیم را برعهده گرفت، اما در نخستین تجربه خود نتوانست موفق عمل کند و مقابل شاهین بوشهر 10 نفره و قعرنشین به تساوی بدون گل رضایت داد.

نماینده ایران در حالی در شهر شارجه پذیرای الرفاع خواهد بود که این تیم بحرینی یکی از پرافتخارترین تیم‌های کشور بحرین است. این تیم تا به حال توانسته 12 بار قهرمان لیگ بحرین شود و چهار بار هم فاتح جام حذفی فوتبال این کشور شود. آنها در سال 2019 قهرمان لیگ بحرین و مسابقات سوپرکاپ این کشور شدند.

تیم بحرینی تنها یک‌بار توانسته در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد که آن هم به سال 2004 و حضور این تیم در مرحله‌ی گروهی این مسابقات بر می‌گردد؛ گروهی که بحرینی‌ها نتوانستند از آن صعود کنند و به عنوان تیم چهارم حذف شدند.

وضعیت فعلی حریف شهر خودرو در لیگ بحرین خوب نیست و این تیم با شش امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به سایر بازی‌ها در رده هشتم جدول 10 تیمی لیگ برتر قرار دارد.

شهر خودرو در صورت پیروزی برابر حریف خود باید در کشور قطر مهمان السیلیه قطر باشد تیمی که از انصاری‌فرد مهاجم ایرانی بهره می‌برد.

سلام نو - سرویس ورزشی: امروز شنبه دو نماینده فوتبال ایران از ساعت 17:50 به مصاف حریفان کویتی و بحرینی خود می‌روند. استقلال در شهر دوبی به اصطلاح میزبان الکویت است و شهر خودرو در شهر شارجه به مصاف الرفاع بحرین می‌رود. دو تیم در صورت پیروزی علیه حریفان خود در مرحله بعد باید به رقابت بین رقبای قطری خود برود.

استقلال ایران – الکویت کویت، ساعت 17:50، شهر دوبی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید