شما هم می دانید، که در هر گوشی تنظیمات ساده ای وجود دارد، که با استفاده از آن تنظیمات می توان رمزی را برای جلوگیری از ورود اشخاص به اطلاعات شخصی خود قرار داد. با این تنظیمات ساده در گوشی هر کاربر آیفون قادر است، در 10 ثانیه آن را فعال یا غیر فعال کند.

چگونگی انجام کار

در قسمت اصلی تنظیمات، کلمه ای به نام passcode مشاهده می کنید. که کاربر در آنجا این توان را دارد، که شرکت اپل را مجاز کند، که در صورت وارد کردن 10 بار رمز اشتباه، تمامی اطلاعات گوشی را از بین ببرد.

نکته، این کار راه هکر ها را که مبتنی بر به دست آوردن رمز با حدس های مختلف است، سد می کند. باید خاطر نشان کرد، که اگر فردی به وسیله نرم افزار یا کامپیوتر بخواهد، با استفاده از همین روش رمز تلفن های آیفون را پیدا کند، به محض انجام 10 تلاش غلط، شرکت آیفون کلیه اطلاعات موجود در تلفن را پاک خواهد کرد.

اصرار رئیس جمهور آمریکا

آقای دونالد ترامپ در روز 21 ژانویه در مصاحبه تلویزیونی دوباره از شرکت اپل در خواست کرد که این رمز گوشی های آیفون را در اختیار پلیس آمریکا قرار دهد. وی در هفته گذشته هم با انتشار توییتی در این راستا افزود: ما در همه حال به شرکت اپل در زمینه تجارت کمک کرده ایم، اما با این حال این شرکت از باز کردن قفل گوشی های خود که در دست افراد خلاف کار، قاتل، قاچاقچی ها و مجرمان خشن سر باز می زند.

پاسخ شرکت اپل

جواب شرکت اپل در مقابل این درخواست این است، که ما متعهد به حفظ داده های شخصی مشتریان خود هستیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید