شیردهی یکی از عللی می باشد که می تواند در کاهش وزن مادر کمک کند اما تنها شیردادن کافی نمی باشد بلکه باید رژیم غذای مناسب را نیز رعایت نمود.

کم کردن وزن به وسیله شیر دادن

تحقیقاتی که انجام گرفته است نشان می‌دهد که شیر دادن علاوه بر آنکه وزن را کم می‌کند موجب رابطه خوب مادر و نوزاد می‌شود .

اگر اضافه وزن شما بیش از 4.5 کیلوگرم می باشد نیازی نیست نگران باشید زیرا بدن شما به حالت عادی برمی گردد و احتمالاً شما ۶ ماه بعد از زایمان هم بدن گذشته خود را می یابید ولی اگر در طول بارداری بیش از پنج کیلو وزن اضافه کرده اید نیاز به کمی تغییرات دارید .

چگونه بعد از زایمان وزن کم کنم؟

در تحقیقی که در دانشگاه آکسفورد انجام گرفته است نشان داده شده است که شیر دهی به کم شدن وزن زنان کمک می کند و این نظر سنجی بر روی بیش از ۷۰۰ هزار زن انجام شده است و به طور متوسط ۵۰۰ کالری در روز می سوزاند محققان همچنین می گویند شیردهی موجب جلوگیری از سرطان سینه و برخی از مشکلات قلبی می شود .

رژیم مناسب در دوران شیردهی برای کاهش وزن

پروتئین های نظیر سینه مرغ  ، گوشت گاو ، بوقلمون و نخودها  در دوران شیردهی مناسب می باشد .

خوردن انواع میوه ها و سبزیجات را بیشتر نمایید و از مصرف نان پاستا و غذاهایی که دارای کربوهیدرات زیاد می باشند کمی فاصله بگیرید و همچنین غذاهای شیرین فرآوری شده را کاملا کنار بگذارید .

آیا شیر دادن به رشد کودک کمک می‌کند؟

تحقیقات که  در ۶ ماه اول بر روی نوزادان شبرخوار انجام گرفت محققان را به این نتیجه رساند که کودکانی که در شش ماه اول تولد خود با شیر مادر تغذیه می کنند نسبت به دیگران درک شناختی بهتری دارند به همین دلیل شیردهی به پیشرفت های فکری حرکتی و مهارت های حافظه و زبان کمک می کند و همچنین شیر مادر حاوی چربی های اشباع نشده می باشد که برای رشد مغز لازم است و از چاقی مفرط کودکان جلوگیری می نماید و به توسعه سیستم عصبی مرکزی بدن کمک می کند و بین کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند با کودکانی که شیر خشک مصرف می نمایند تفاوت وجود دارد  .

ورزش کردن برای کاهش وزن در دوران شیردهی

مادرانی که دوست دارند بعد از زایمان خود وزنشان کم شود بهتر است بین هر وعده غذایی خود ورزش نمایند این کار کمک می‌کند تا گردش خون بهبود بخشد و همچنین مایعات اضافی از بدن خارج گردد.  پس دراز بکشید و پاهای خود را کمی بالا برده و با انگشتانتان دایره های کوچک بکشید و این کار را ۱۰ بار انجام دهید اول در سمت راست بدن و سپس در سمت چپ تکرار کنید .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید