یک نماینده فراکسیون ائتلاف سازندگی از طرح پیشنهادی مقتدا صدر برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق با روش‌های قانونی و سیاسی استقبال کرد.

به گزارش سلام نو، "فاضل الفتلاوی" نماینده ائتلاف سازندگی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری "بغداد الیوم" گفت: بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان درخواست برای گنجانده شدن طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق را در دستور جلسه آینده مجلس برای بررسی و به رأی گذاشتن این تصمیم امضا کرده‌اند.

الفتلاوی افزود: طرح ابتکاری صدر که در آن از احزاب سیاسی ملی عراق می‌خواهد که با این فراکسیون برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق همکاری کنند، مورد استقبال ائتلاف سازندگی است و ما با این ائتلاف برای تصویب این قانون همکاری خواهیم کرد.

صدر روز دوشنبه خواستار یکپارچگی احزاب عراقی برای اخراج اشغالگران آمریکایی شد و اعلام کرد که وی اجازه نخواهد داد که کشورش به میدانی برای تصفیه حساب (کشورها) تبدیل شود.

رهبر معنوی ائتلاف سائرون در مجلس عراق در رشته پیام‌های توئیتری نوشت: ما در مورد عواقب تبدیل عراق به میدانی برای درگیری‌های منطقه‌ای و جهانی هشدار داده بودیم و اعلام کردیم که ملت ما تاب چنین رفتارهایی را ندارند.

همزمان با تشییع شهدای حمله هوایی آمریکا به مراکز الحشد الشعبی در شهر قائم در استان الانبار در غرب عراق، شمار زیادی از مردم با حضور در مقابل سفارت ایالات متحده در بغداد ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خواستار اخراج سفیر این کشور از عراق شدند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید