منابع عراقی فاش کردند نظامیان آمریکا سامانه موشکی جدیدی را در پایگاه الحریر واقع در اربیل نصب کردند.

نصب سامانه موشکی جدیدی آمریکا در پایگاه الحریر عراق

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب ، یک منبع امنیتی عراق امروز (شنبه) افشا کرد نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه «الحریر» در شمال عراق و نزدیکی اربیل یک سامانه پدافند موشکی جدید در این پایگاه نصب کرده‌اند.

منبع امنیتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» خبر داد این سامانه روز گذشته در پایگاه الحریر نصب شده است. این درحالی است که روز گذشته منابع رسمی عراق از شنیده شدن صدای انفجار در این پایگاه خبر داده بودند.

براساس گزارش این منبع امنیتی نظامیان آمریکا روز گذشته تمریناتی برگزار کردند و برخی هواگردها نیز از روستاها و مناطق اطراف اربیل تصویربرداری کردند و صدای شلیک در این پایگاه به گوش رسید که این مسئله باعث آزار اهالی شد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عراقی، عصر روز گذشته از فعال شدن سامانه پدافند هوایی «C-ram» در پایگاه الحریر خبر دادند.

پایگاه الحریر در منطقه شقلاوه واقع در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شهر اربیل قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه آمریکایی در مرز ایران است و حدود ۱۱۵ کیلومتر از آن فاصله دارد.

شایان ذکر است

س از آنکه نیروهای آمریکایی سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس را به همراه ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشدالشعبی در خاک عراق به شهادت رساندند پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که نظامیان آمریکا باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند، با این حال آمریکا علی‌رغم خواست مردم و مقامات عراقی، همچنان به حضور غیرقانونی خود در عراق ادامه می دهند.

درپی تداوم حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در عراق گروه‌های مقاومت در این کشور بارها به کاروان‌ها و پایگاه‌های تحت اشغال آمریکای حمله کرده و خواستار خروج این نظامیان از کشور خود شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید