خوردن مقدار صحیح کربوهیدرات ممکن است خطر ابتلا به مرگ زودرس را کاهش دهد ، اما کیفیت کربوهیدراتهایی که می خوریم می تواند مهم تر از مقدار آن باشد.رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط ​​ممکن است به زندگی طولانی تر منجر شود.

به نظر می رسد هر هفته یک مطالعه جدید انجام می شود که نشان می دهد بخش های خاصی از رژیم غذایی ما سالم هستند یا خیر.

رژیم غذایی بدون کربوهیدرات و رژیم کم کربوهیدرات ایده آل نیست

در حالی که برخی از مقصرات آشکار وجود دارد که می تواند طول عمر ما را محدود کند (مانند شکر و الکل)

یک مطالعه جدید منتشر شده در منبع معتبر بهداشت عمومی Lancet اگر می خواهید زندگی طولانی و سالم داشته باشید ، رژیم غذایی بدون کربوهیدرات و رژیم کم کربوهیدرات ایده آل نیست.

این مطالعه 15428 نفر را در ایالات متحده مشاهده کرد و دریافت که مصرف کنندگان کربوهیدرات "معتدل" - کربوهیدرات 50 تا 55 درصد از کالری دریافتی آنها - کمترین خطر مرگ و میر را دارند.

محققان این یافته ها را در یک متاآنالیز مطالعات که بیش از 432000 نفر در 20 کشور درگیر بودند تأیید کردند. همچنین مشخص شد که همه رژیم های کم کربوهیدرات نتایج طولانی مدت یکسان ندارند.

کسانی که بیشتر پروتئین های مبتنی بر حیوانات می خورند در مقایسه با افرادی که بیشتر پروتئین های گیاهی و چربی از غذاهایی مانند سبزیجات ، حبوبات و آجیل می خورند ، خطر مرگ و میر بیشتری دارند.

این یافته ها چندین رشته را با هم جمع می کند که بحث برانگیز بوده است. کربوهیدرات خیلی زیاد و خیلی کم می تواند مضر باشد ، اما مهم ترین نوع چربی ، پروتئین و کربوهیدرات است. "دکتر والتر ویلت ، نویسنده پژوهش و استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan در بیانیه ای همراه با تحقیق گفت.

برایان بندر ، دکترا ، متخصص تغذیه و موسس myintakepro.com می گوید که

"رژیم های غذایی شدید که بیش از حد روی یک یا سایر مواد مغذی متمرکز هستند ، بندرت نتایج طولانی مدت بهینه می گیرند."

بهترین و بدترین نوع کربوهیدرات

کریستین کوسکین ، متخصص تغذیه رژیم غذایی مستقر در ایالت واشنگتن ، می گوید هنگام تدوین برنامه های غذایی برای مشتری های خود ، که بر غذاهای کامل تأکید می کنند ، بار کربوهیدرات به طور معمول در حدود 50 تا 55 درصد کاهش می یابد.

وی گفت: "رژیم های غذایی کربوهیدرات خیلی زیاد هستند و باعث بیماری های متابولیکی می شوند." "رژیم های غذایی که کربوهیدرات ها خیلی کم هستند ، کمبود فیبر و ریز مغذی ها هستند ، که باعث سلامتی طولانی مدت می شود."

Koskinen می گوید ، یک برنامه غذایی سالم بر مواد مغذی ، که شامل غذاهای گیاهی کامل - از جمله سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل - با فیبر زیادی است ، تمرکز دارد.

وی گفت: "نکته مهم برای تأکید این است که الیاف ناشی از خوردن غذاهای متنوع گیاهان ، باکتریهای سالم ساکن در روده را تغذیه می کنند." "این تحقیق با تاکید بر اهمیت میکروبیوم گسترده است و نقش آن را نه تنها در سلامت روده بلکه در چاقی ، بیماری عصبی و سلامت قلب نشان می دهد."

با توجه به استفاده گسترده از کربوهیدراتهای ساده از منبعی مانند قندهای اضافه شده بسیار فرآوری شده به غذاهای بسته بندی شده ، عادلانه است که مصرف کربوهیدرات را با خطر سلامتی مرتبط سازیم.

کربوهیدراتهای پیچیده ، که فیبر زیادی دارند ، برای کنترل قند خون و مدیریت وزن مهم هستند ، در حالی که کربوهیدراتهای ساده هنگام مصرف زیاد ، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه دارند.  همچنین ، خوردن پروتئین ها و چربی های گیاهی توصیه می شود که آنها را "نیروگاه های تغذیه ای" می نامند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید