فواید گرفتن رژیم گسترده است، از کاهش وزن گرفته تا بهبود عضله، کاهش سطح استرس، پاکسازی بیشتر پوست و موارد دیگر، البته همه این موارد در صورتی رخ می­دهد كه پروتكل­های صحیح برای این کار دنبال شود.

وقتی فردی مواد مغذی مناسبی را مصرف نمی کند، چه مشکلاتی برای او ایجاد می شود؟

بله درست است، بدن فاقد انرژی کافی برای پایداری چند روز رژیم طولانی مدت است.

بدن شروع به کاهش وزن از عضلات می کند زیرا مواد مغذی کافی برای حفظ سطح انرژی ندارد.

در صورت زیاده روی و عدم فاصله از وعده های غذایی، بدن فرصت کافی برای هضم درست مواد غذایی و در نتیجه جذب کامل مواد مغذی را ندارد.

فرد رژیم غذایی نامتعادلی دارد و فکر می­کند که با اجرای زمان محدود برای رژیم مانند مانکن­ها لاغر می شود ولی این کار درست نیست و به سلامتی آسیب وارد می کند.

اگر برای نتیجه گرفتن به دنبال روش سالم و جدی هستید، رژیم باید دقیق شود. این امر به این دلیل است که بدن شما فقط زمان مشخصی برای مصرف مواد غذایی اختصاص داده است و اگر این زمان با پردازش غذاهای بیهوده صرف شود، دیگر از مزایای IF یا رژیم استفاده نخواهید­کرد. مصرف فست فودها اگرچه می­تواند راهی سریع برای بسته ­بندی کالری­های روزانه باشد، اما فاقد مواد مغذی است. بنابراین، وقتی این مسیر را طی می­کنید، بسیار مهم است که ویتامین و مواد معدنی کافی مصرف کنید.

تأثیر رژیم پیوسته بر بدن

توجه کردن به وزن و ایجاد توده عضلانی بدون چربی موجب کاهش وزن، چربی و سوخت و ساز بدن است. نکته جالب این است که در این مرحله از زندگی، بدن در پردازش و خرد کردن سریع غذاها کاملاً کارآمد شده و بازده متابولیک بسیار بالا است.

در حقیقت برای دو ماه اول کاملاً کند است، اما بعد از تمرین مداوم و اجرای مدت زمان محدود غذا خوردن به مدت 6 ماه تأثیرات شگفت‌انگیزی خواهد داشت. رژیم پیوسته از طریق بهبود تولید هورمون رشد انسان (HGH) و تستوسترون، به تولید بافت جدید ماهیچه کمک می­کند، با این وجود، خیلی سریع چربی­های اضافی را نیز می سوزاند.

مزایای رژیم غذایی پیوسته

فواید گرفتن رژیم گسترده است، از کاهش وزن گرفته تا بهبود عضله، کاهش سطح استرس، پاکسازی بیشتر پوست و موارد دیگر، البته همه این موارد در صورتی رخ می­دهد که پروتکل­های صحیح برای این کار دنبال شود.

به گفته مارک ماتسون، محقق ارشد انستیتوی ملی سالمندی، بخشی از موسسات ملی بهداشت آمریکا به اثبات رسیده است که رژیم موجب کاهش استرس اکسیداتیو و حفظ یادگیری و عملکرد حافظه است. ماتسون در مورد مزایای سلامتی IF در سیستم قلبی عروقی و مغز تحقیق کرده است.

ماتسون در چندین مطالعه دیگر روی رژیم مناسب بیان می­کند، در بزرگسالان با اضافه وزن مبتلا به آسم متوسط​​، فقط 20٪ از کالری طبیعی خود را درIF مصرف می کنند. شرکت کنندگانی که به رژیم غذایی پایبند بودند 8٪ از وزن اولیه بدن خود را طی 8 هفته از دست دادند. شرکت کنندگان همچنین شاهد کاهش در استرس اکسیداتیو، التهاب و بهبود علائم مرتبط با آسم و چندین شاخص کیفیت زندگی بودند.

در یک مطالعه دیگر، ماتسون و همکارانش به بررسی تأثیر محدودیت انرژی متناوب و مداوم بر کاهش وزن در بین خانم های دارای اضافه وزن پرداختند. آن­ها دریافتند که محدودکردن زمان خوردن یا محدودیت متناوب، به همان اندازه در محدودیت مداوم برای بهبود کاهش وزن، حساسیت به انسولین و سایر نشانگرهای بهداشتی موثر است.

تحقیقات ماتسون همچنین در راستای تعیین فواید محافظ رژیم برای نورون­ها بوده است. به عنوان مثال، اگر 10 تا 16 ساعت غذا نخورید، بدن شما به دنبال ذخیره چربی آن برای انرژی است و اسیدهای چرب به نام کتون­ها در جریان خون آزاد می­شوند. با توجه به نظریات ماتسون در این مورد، نشان داده شده است که همچنین از حافظه و عملکرد یادگیری و روند کند بیماری در مغز محافظت می­کند. رژیم  می­تواند به افزایش هوشیاری ذهنی نیز کمک کند. جنبه های سم زدایی و پاکسازی دستگاه گوارش در رژیم های پیوسته نیز نباید نادیده گرفته شود.

نتیجه

اگر می­خواهید وزن خود را کاهش دهید، سلامت روان و سلامت عمومی خود را بهبود  بخشید، سعی کنید رژیم  را امتحان کنید، اما همانطور که گفته شد، به تدریج شروع کنید و با گذشت زمان، راه خود را برای دوره­های طولانی تر هموار کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید