فقط برای هر کسی که در چنین شرایطی قرار دارد، قابل درک است. چرا نمی توانم وزن کم کنم؟ چرا من تلاش می کنم، اما تغییری نمی کنم؟ حتی ممکن است بخواهید تسلیم شوید اما این کار را نکنید، در اینجا راه حل های واقع بینانه ای ارائه شده است.

اول، مهم است که این نکته را برجسته کنیم که لاغر بودن به منزله سالم و متناسب بودن نیست. این دور از حقیقت است. زیرا احتمال شکستن یک قاب کوچک نیز وجود دارد. با این حال، این یک واقعیت شناخته شده است که خطرات سلامتی بیشتری در ارتباط با چاقی وجود دارد. با این حساب، از دست دادن 10 تا 15 کیلو می تواند وضعیت سلامتی و تناسب اندام شما را بهبود بخشد.

به عنوان مثال، چربی اضافی می تواند باعث التهاب شود و در شما خطرآسیب به مفاصل و بافت ها را ایجاد کند. با از دست دادن و کاهش وزن، شانس ابتلا به بیماری هایی مانند آرتروز، التهاب و آسیب دیدن مفاصل را کاهش می دهید.

اکنون که در مورد اهمیت کاهش وزن بحث کرده ایم، بیایید به بخش جالب داستان برویم و دلایل احتمالی عدم تناسب اندام را بررسی کنیم.

آیا روز خود را با صبحانه شروع می کنید؟

صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است و اگر شما مهمترین وعده غذایی روز را نمی خورید، احتمالاً خودتان را وادار به افزایش وزن خواهید کرد. شاید فکرکنید، حذف صبحانه به شما در کاهش وزن کمک می­کند. نخوردن صبحانه، باعث می­شود تا ظهر گرسنه بمانید و در نتیجه بیشتر ناهار بخورید. مطالعات نشان داده اند، حذف صبحانه با چاقی ارتباط دارد.

مواد سرشار از فیبر و پر از پروتئین میل کنید، تا شما را تا ناهار سیر نگه دارد.‌ یک میوه، یک اسموتی سرشار از ویتامین یا یک نان تست گندم سبوس دار را همراه با مقداری ماست یونانی میل کنید.

آیا متابولیسم شما بر تناسب اندام شما تأثیر می گذارد؟

اینکه چقدر سریع کالری بسوزانید به سوخت و ساز بدن شما بستگی دارد. اگر متابولیسم شما کند باشد، شما به همان سرعت که می­خواهید وزن خود را کاهش نمی دهید. بسیاری از عوامل موثر بر متابولیسم وجود دارد، مثلاً پیر شدن یا سبک زندگی تان، همگی موثر هستند. اگر مانند گذشته فعال نبودید، ممکن است افت توده عضلانی خود را تجربه کنید. در نتیجه، متابولیسم شما کند می شود.

اگر می خواهید سرعت متابولیک خود را افزایش بخشید، وزنه ها را بلند کنید و از رژیم های پر کالری خودداری کنید.

آیا ژنتیک می تواند بر تناسب اندام شما تأثیر بگذارد؟

بله، ممکن است شما متابولیسم کند را، از والدین یا حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود به ارث برده باشید. شما نمی­توانید این نوع وراثت را کنترل کنید. متأسفانه، با یک متابولیسم آهسته تر، شما مجبور خواهید بود برای از دست دادن وزن، سخت تر از افراد با متابولیسم سریع کار کنید.

آیا جنسیت شانس از دست دادن وزن را کاهش می دهد؟

طبق یک مطالعه، به نظر می رسد کاهش وزن در آقایان در مقایسه با زنان بسیار ساده تر است. از طرف دیگر، وقتی زنان وزن خود را کاهش می دهند، آن را طولانی تر از مردان نگه می دارند. تفاوت های بزرگ در چگونگی کاهش وزن مردان و زنان است.

مردان ابتدا در ناحیه شکم خود وزن کم می کنند. اما در زنان شکم و باسن سخت ترین مناطق بدن برای کاهش وزن هستند. بنابراین، اگر زنی هستید که می خواهید وزن شکم خود را کاهش دهید، از ورزش های مرتبط با کمر استفاده کنید، آن ها واقعاً کمک می کنند. بهترین راه برای کاهش وزن در کنار ورزش کردن، مصرف کالری کمتر است.

آیا قبل از رفتن به رختخواب غذا می خورید؟

داشتن یک میان وعده خیلی نزدیک به زمان خواب عادت خوبی نیست. در واقع با خوردن غذا قبل از خواب، شما سوزاندن چربی را دشوار می کنید.

بر اساس مطالعاتی که توسط محققان بیمارستان بریگام، دانشکده پزشکی هاروارد در ایالات متحده و دانشگاه مورسیا در اسپانیا انجام شده، چنین نتیجه­گیری شده است که مصرف مواد غذایی در شب نقش مهمی در ترکیب بدن دارند.

حدود دو یا سه ساعت، قبل از خواب شام بخورید. هر چه قدر این زمان کمتر باشد، باعث افزایش قند و انسولین خون و درجه حرارت بدن شما می شود. تنقلات بعد از شام نیز بسته به انتخاب میان وعده، کالری دریافتی را افزایش می دهند. بنابراین میان وعده های خود را عاقلانه انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید