اگر در بیرون غذا می خورید، باید در انتخاب غذاها دقت لازم را داشته باشید. غذا خوردن در رستوران بهانه خوبی برای خوردن غذاهای مضر نیست. با پیروی از نکاتی که در این مقاله به آن­ها اشاره می­شود، علاوه بر لذت بردن از غذا خوردن در بیرون، احساس رضایت و شادمانی به شما دست می­دهد.

1. در رستوران طبق شیوه همیشگی خودتان غذا بخورید

هنگام غذا خوردن در بیرون نباید بدون توجه فقط غذا بخورید. شما باید با درخواست تغییر در منو، یک مصرف کننده مطمئن باشید به عنوان مثال، اگر یک غذا سرخ شده است، کباب شده آن را بخواهید. اگر همراه با غذایتان سیب زمینی سرخ کرده گذاشته شده است، به جای آن سبزیجات بخواهید. قسمت کمتری از گوشت و بخش بیشتری از سالاد را سفارش دهید. از سالاد کلم و سیب زمینی پخته شده به جای سرخ شده استفاده کنید. فقط فرض کنید که غذا را به همان صورت که خودتان می خواهید آماده کنید، برای شما در رستوران آماده می کنند. اغلب اوقات، رستوران مطابق با میل و سلیقه شما غذا را آماده می کنند.

2. بخواهید که مقدار سبزیجات را سه برابر کنند

اغلب مقدار سبزیجات در یک رستوران واقعاً مانند چاشنی غذا است. مقدار سبزیجات معمولاً یک هویج و یک چنگال کدو حلوایی است. هنگام سفارش غذا، سه یا چهار برابر مقدار معمول آن رستوران که در کنار غذا قرار می دهند سبزیجات بخواهید و بگویید که هزینه بیشتری نیز بابت آن خواهید پرداخت.

3. از نحوه تهیه غذا بپرسید

با منوی رستوران پیش نروید. از مواد تشکیل دهنده موجود در غذای خود، مانند نمک، کره و روغن و میزان استفاده از آن­ها در غذایتان مطلع شوید.

4. غذای اصلی را از منو غذاهای سبک و یا سالم سفارش دهید

بیشتر رشته­‌های ورزشی به لیست کالری و محتوای غذایی غذاهای خود، نیاز دارند. به عنوان مثال در بعضی از رستوران ها گزینه های تأیید شده وزنه برداران را ارائه می دهند.

5. مراقب غذاهای کم کربوهیدرات باشید

رستوران ها به سوی غذاهای با کربوهیدرات پایین روی آورده اند و گزینه های بی‌شماری با کربوهیدرات پایین را در منوی خود ارائه می دهند. اما کربوهیدرات کم، به معنای کالری کم نیست!

6. قبل از رسیدن غذا به روی میز بخواهید تا نصف آن را در جعبه بگذارند

غذا را با همراهتان تقسیم کنید. یک نظرسنجی CSPI نشان داد که رستوران ها غالباً دو یا سه برابر بیشتر از لیست برچسب های غذایی برای یک وعده غذایی سرو می­کنند.

7. مقدار دسر را دوبرابر کنید

اگر دسر گزینه خوبی از غذاهای دریایی و سبزیجات حاوی غذاهای دریایی است، سعی کنید غذای اصلی را مصرف نکنید و دسر را  برای غذای اصلی خود میل کنید. غالباً این غذا برای سیر کردن شما کفایت می­کند.

8. قبل از سفارش هر چیز دیگری از فهرست، اول سالاد سفارش دهید

دانشمندان دریافتند که داوطلبانی که قبل از وعده اصلی سالاد سبزیجات بزرگی می خورند، نسبت به افرادی که قبل از وعده اصلی سالاد ندارند، کالری کمتری مصرف می­­کنند. این ترکیبات سالم سالاد می توانند به هضم وعده غذایی شما نیز کمک کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید