بدنسازان حتما قبل از انجام تمرینات بدنسازی خود از خوردن وعده های غذایی حجیم بپرهیزند و بهتر است که از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند و یا وعده های غذایی سبک مصرف نمایند.

افرادی که در رشته بدنسازی فعالیت می کنند همیشه باید به تغذیه و سبک زندگی خود بسیار اهمیت دهند و نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

افراد بدنساز باید از تمامی گروه های غذایی به میزان مناسب و کافی استفاده کنند و در صورت ضرورت نیز با یک متخصص نیز مشورت نمایند.یکی از مواد غذایی بسیار ضروری برای بدنسازان "پروتئین "است؛پروتئین از جمله گروه مواد ضروری برای آن هاست که میزان مصرف آن به شدت و تکرار تمریناتی که انجام می دهند بستگی دارد.

بدنسازانی که حرفه ای هستند در طول روز به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنشان به ۴/۴گرم پروتئین احتیاج دارند ولی افراد دیگر که به صورت پراکنده بدنسازی می کنند در طول روز باید حدود ۲/۲گرم پروتئین مصرف کنند اما نکته ای که وجود دارد این است که برای اینکه پروتئینی که این افراد مصرف می کنند بهتر جذب بدن شود باید به روش مصرف آن توجه نمایند زیرا بدن می تواند تنها ۳۰گرم پروتئین مصرفی را در هر وعده غذایی هضم کند به همین خاطر میزان پروتئین موردنیاز روزانه باید در طول چند وعده مصرف شود.

مساله ی مهمی که در رشته ی بدنسازی وجود دارد و باید این ورزشکاران به آن توجه کنند،این است که تامین پروتئین موردنیاز بدن از طریق پودرهای آماده یک اشتباه بزرگی می باشد زیرا در اغلب موارد عوارض غیرقابل جبرانی را به دنبال دارد و حتی باعث مرگ بسیاری از جوانان این رشته ی ورزشی شده است.بنابراین برای دریافت پروتئین مناسب باید از منابع طبیعی همچون گوشت،مرغ،ماهی،تخم مرغ و لبنیات که حاوی پروتئین هستند،استفاده کرد که برای جذب بیشتر پروتئین بهتر است پس از انجام تمرینات مصرف شوند.

برخلاف اینکه اغلب مردم عامه چربی را بسیار مضر می دانند به طوری که همیشه از آن پرهیز می کنند،بدن به میزان مشخص و کافی ای از گروه چربی ها احتیاج دارد که هر فردی بسته به شرایط بدنی اش به میزان مشخصی از این مواد نیاز داشته و باید برای تامین آن تلاش کند.در حقیقت وضعیت بدنی هر فرد فاکتورهایی را برای تعیین مقدار موردنیاز چربی بدن در اختیار متخصص قرار می دهد.

بدن برای اینکه بتواند انرژی موردنیاز خود را تامین نماید به گروه دیگری از مواد مغذی به نام کربوهیدرات ها نیاز دارد که میزان موردنیاز بدنسازان به این دسته از موادغذایی نیز براساس انرژی بدن هر فرد مشخص می شود و به نوع و شدت فعالیت او بستگی دارد.

آب یکی از ضروریات بدن هر انسانی ست به طوری که تمامی انسان ها برای ادامه ی حیات خود به آب احتیاج دارند و بدنسازان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به مقدار کافی از این مایه حیات نیاز دارند.باید به این موضوع مهم توجه کرد که هیچ نوشیدنی ای نمی تواند جایگزین آب شود.

برخی از نکات مهم برای بدنسازان

بهتر است که بدنسازان درمورد برنامه غذایی مناسب روزانه بدن خود با یک متخصص تربیت بدنی و تغذیه مشورت کنند.

بدنسازان حتما قبل از انجام تمرینات بدنسازی خود از خوردن وعده های غذایی حجیم بپرهیزند و بهتر است که از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند و یا وعده های غذایی سبک مصرف نمایند.

به عضلات خود فرصت بازسازی دهند از اینرو باید فاصله استراحت بین تمرینات و دفعات آن را مناسب درنظر بگیرند تا احساس خستگی و کوفتگی در بدنشان به وجود نیاید.

بدنسازان برای جبران کردن آب ازدست رفته بدنشان در حین تمریناتی که انجام می دهند باید به مقدار کافی آب بنوشند.

آن ها هرگز نباید به طور خودسرانه از مکمل ها استفاده نمایند زیرا پرواضح است که چنین کاری خطرات جبران ناپذیری را برای آن ها به همراه خواهد داشت همانگونه که در این سال های اخیر مرگ های ناشی از این موضوع کم نبوده اند.

بدنسازان نباید در مصرف هریک از گروه های غذایی خود زیاده روی کنند مثلا نباید پروتئین یا کربوهیدرات ها را بیش از گروه غذایی دیگر مصرف نمایند از تمامی آن ها باید به شیوه ای صحیح و متعادل استفاده نمایند.

بدنسازان حتما باید تمرینات خود را به درستی انجام دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید