در این مقاله قصد داریم تا چگونگی شناسایی تبخال، آفت، جوش و ترک لب را توضیح داده تا بتوانید به سرعت مشکل را برطرف کنید. تبخال، آفت، جوش و ترک لب اغلب در نزدیکی دهان یکسان به نظر می رسند. اما هرکدام از آن ها به روش های مختلفی درمان می شوند، بنابراین شناسایی صحیح آنها ضروری است. بعلاوه، آنها در یک موضوع مشترک هستند: آنها روی صورت شما هستند. بنابراین  ضروری است که می خواهید آنها را از بین ببرید.

بهترین راه برای تشخیص صحیح مراجعه به پزشک یا داروساز است. اما برای اینکه خود را از شر جستجوی ناتمام در اینترنت (و انتخاب از میان اطلاعات نامربوط گوگل ) خلاص کنیم. از متخصصان سوال کردیم که چگونه تبخال یا هرچیز دیگری که با دیدن خود در آیینه متوجه آن شدید را شناسایی کرده و چگونه آن را درمان کنید.

تبخال

شناسه آن: اولین چیزی که متوجه خواهید شد درد یا سوزش در لب هایتان است.  در مرحله بعد ، گروه های کوچکی از تاول های پر از مایعات تشکیل می شوند ، معمولاً در مرز بیرونی یکی از لب های شما. جوشوا زایخنر متخصص پوست و مو در بیمارستان مونت سینای می گوید:« سرانجام این تاول ها ترکیده و پوسته پوسته می شوند و یک زخم زرد رنگ را تشکیل می دهند.» وی می گوید، ویروس تبخال از طریق تماس مستقیم منتقل می شود، بنابراین اگر تا به حال دچار تبخال نشده اید، توجه داشته باشید که آیا اخیراً از نوشیدنی کسی که لکه های مشکوکی در اطراف دهان خود داشته استفاده نکرده باشید؟

راه درمان تبخال: استفاده از یک درمان بدون نسخه در اولین نشانه علائم می تواند زمان بهبودی را کوتاه کند و مواردی مانند درد محل زخم را کاهش دهد. اگر شیوع بیماری شدید یا بسیار مکرر از پزشک خود در مورد کرم های ضد ویروسی یا داروهای خوراکی استفاده کنید این می تواند باعث کاهش این تاول ها در آینده شود.

جوش

شناسه آن: اولین علامت جوش درد شدید یا سوزش است که در نهایت منجر به تبخال می شود، به طور کلی درد شدید یا حساسیت علامت جوش است. همانطور که هر کس آن را در دوران بلوغ تجربه کرده است، جوش ها می توانند در هر جای صورت شما و نه فقط لب ها ظاهر شوند. آنها همچنین از روغن های پوستی و پوست مرده (نه مایع شفاف در زخم های تبخال) پر شده اند، محکم تر از تاول های تبخال هستند و اغلب  به صورت تکی ظاهر می شوند.

راه درمان تبخال: برای زدودن آکنه با روش بدون نسخه  (دکتر زاخینر بنزوئیل پراکسید را توصیه می کند). اگر تورم وجود داشته باشد ، یک کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه نیز می تواند کمک کند.  سعی کنید دستان خود را از نقطه دور نگه دارید، و این ترفندهای دیگر را امتحان کنید تا سریع از شر آن خلاص شوید.

آفت دهان

این نقاط دردناک معمولاً در قسمت داخلی لب و نه در خارج دهان شکل می گیرند. به جای تاول های کوچک و گروه بندی شده، یک لکه سفید و زرد رنگ مایل به سفید یا زرد رنگ در زیر زبان، داخل گونه ها یا لب ها ، لثه ها یا سقف دهان خود مشاهده خواهید کرد. نواحی اطراف آفت ممکن است قرمزتر از حد معمول باشد. پزشکان کاملاً مطمئن نیستند که چه عواملی باعث ایجاد این لکه ها می شوند، هرچند ممکن است آسیب دیدگی، به علت  استرس و کمبودهای غذایی باشد.

راه درمان آفت: بهترین روش درمانی ، یک زخم زمان است منتظر بمانید تا به خودی خود بهبود یابد. اگر ناحیه صدمه دیده باشد، یک ژل بی حسی خوراکی از داروخانه می تواند به کاهش درد آفت کمک کند.

خشکی لب ها

شناسه آن: هوای خشک زمستان و وزش باد شدید می تواند تمام رطوبت لب را از بین ببرد. خشکی فوق العاده شدید می تواند فراتر از مرز بیرونی لب شما باشد و منجر به لایه لایه شدن شدید، سوزش، درد و حتی شکافتن یا خونریزی لب شود.

راه درمان آن : هر چند وقت یکبار از نرم کننده ها بر روی لب هایتان استفاده کرده و قبل از خواب یک لایه ضخیم تر از آن بر روی لب هایتان استفاده کنید. همچنین از کندن پوست خشک لب هایتان خودداری کنید، چرا که می تواند علائم را بدتر کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید