عوامل زیادی در افزایش وزن یا کاهش وزن شما تأثیر دارد. برای اینکه بهترین شانس کاهش وزن را داشته باشید، باید در شناسایی و کنترل این عوامل تلاش کنید.

درکاهش وزن و تناسب اندام فواید زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، با افزایش وزن، فشار بیشتری به زانوها و سایر مفاصل در قسمت تحتانی بدن خود وارد خواهید کرد و همچنین با کاهش بیماری­هایی مانند استرس، فشار خون و قند خون، وضعیت کلی سلامت خود را نیز بهبود دهید.

آیا استرس می تواند بر تناسب اندام شما تأثیر بگذارد؟

بعضی از افراد استرس دارند و  باعث می شود که بیشتر غذا بخورند. آن­ها تمایل به غذاهایی دارند که به راحتی در دسترس باشند و بیشتر اوقات، غذاهایی مانند بستنی و کیک شکلاتی می­خورند.

درعوض، اگر شما درگیر خوردن هنگام استرس هستید، سعی کنید آگاهی خود را برای کاهش سطح استرس با طی کردن مسیر جایگزین انجام دهید و به جای استرس خوردن، استرس را با ورزش یا مراقبه کاهش دهید. استرس در سلامت و تناسب اندام ما نقش اساسی دارد، در صورت لزوم به دنبال کمک­های پزشکی مناسب باشید.

اگر در خواب مشکل دارید چه باید انجام دهید؟

بعضی اوقات وقتی نگران هستید یا از بیماری خاصی رنج می برید، ممکن است در خوابیدن مشکل داشته باشید. این می تواند بر میزان متابولیک و همچنین میزان انرژی شما تأثیر بگذارد. وقتی انرژی کافی ندارید، باعث می­شود کمتر کار کنید. این می تواند دلیل دیگری برای افزایش وزن باشد.

آیا می دانید افرادی که به اندازه کافی استراحت نمی کنند، در مقابل افرادی که خواب کافی دارند، روزانه حدود 300 یا بیشتر کالری می خورند.

به عنوان مثال، پس از بازگشت از یک روز سخت در خانه، هیچ کس نمی خواهد آشپزی کند. پس راحت ترین کاری که انجام می­دهد، رفتن به اولین رستوران فست فودی است و استفاده از وعده­ های غذایی با حداقل 1200 کالری است. یا شاید حتی خوردن مقدار زیادی شکلات برای دسر. اگر خودتان را غالباً در حال غذا خوردن می بینید، این می­تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که در تلاش برای داشتن یک خواب خوب شبانه هستید‌. سعی کنید، مواد غذایی که حاوی کالری­های پنهان زیادی هستند و سوزاندن چربی­های بدن رادر طول شب سخت‌تر می کنند، حذف کنید.

آیا تیروئید می تواند دلیلی دیگر برای عدم تناسب اندام باشد؟

تیروئید کم کار می­تواند بر توانایی شما در کاهش وزن تأثیر بگذارد. این بیماری به عنوان "کم کاری تیروئید" شناخته می شود. البته با پرکاری تیروئید نباید اشتباه گرفته شود. تیروئید پر کار بیش از حد بر توانایی شما در افزایش وزن تأثیر می گذارد.

با کم کاری تیروئید، بدن شما آب و نمک را حفظ می کند. به همین دلیل، شما دچار اضافه وزن می شوید که از بین بردن آن دشوار است. این وضعیت به همراه سایر مواد شیمیایی موجود در بدن، بر میزان انرژی و متابولیسم شما تأثیر می گذارد. اگر گمان می­کنید این دلیلی برای عدم تناسب اندام است، با یک متخصص پزشکی در مورد آن صحبت کنید. پزشک دقیقاً می داند چه کاری انجام دهد.

در آخر

به یاد داشته باشید که همه چیز در مورد آنچه می­خورید نیست. در حالی که رژیم در روند کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مهم است، اما تنها عامل کاهش وزن نیست. شما به یک برنامه تناسب اندام خوب و متعادل از رژیم و ورزش نیاز دارید. بنابراین انجام ورزش منظم مانند بلند کردن وزنه ها چند­بار در هفته به شما در رسیدن به اهداف، سریعتر کمک می کند.

از این نکات مفید برای کاهش وزن، تناسب و رسیدن به اندم رویایی خود استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید