نزدیک به 160 هزار تومان ودیعه شرط لازم برای پیوستن به بیدود بود. ودیعه ای که مقرر شده بود هر گاه که افراد مایل بودند آن را پس بگیرند. اما حالا در این مدتی که بیدود دیگر فعال نیست شماره پشتیبانی این شرکت حتی جواب مشتریان را هم نمی دهد چه برسد به اینکه پیگیری کند.

سلام نو – سرویس اجتماعی: بیدود که می خواست پروانه ها را به شهر برگرداند حالا خودش بیش از دو هفته است از شهر بیرون رفته تا صدای مشترکان این استارت آپ درآید. پروژه بیدود با سر و صدای فراوان با ادعاهای فراوان تلاش کرد جای خودش را بین شهروندان باز کند اما حالا در این بیش از دو هفته پشتیبانی بیدود حتی جواب مشترکانش را هم نمی دهد.

به گزارش سلام نو، از همان روز نخست که بیدود بر سر زبان ها افتاد حرف و حدیث پشت سر این دوچرخه های نارنجی زیاد بود. برخی بیدود را دارای رانت بزرگی می دانستند که بدون ضوابط امکانات قابل توجهی را برای خود کرده است. با این حال استقبال از بیدود اگرچه نمی توانیم بگوییم عالی بود اما به هر شکل می توان آن را قابل قبول خواند.

دوچرخه های بیدود با کپی از نمونه های خارجی اگر چه کار نویی نکرده بودند اما در صورت فراهم بودن بسترها می توانستند در نهادینه کردن فرهنگ استفاده نکردن از خودروی شخصی پیشگام باشند. بیدود بیشترین شباهت را در تمامی مراحل اعم از اجرا و اپلیکیشن و حتی رنگ دوچرخه ها به شرکت موبایک چین دارد. با این حال احتمالا کیفیت دوچرخه های این شرکت چینی خیلی بهتر از بیدود باشد. دوچرخه های بیدود عملا برای مسیرهای سربالایی قابل استفاده نبوده و همین امر باعث ریزش خیلی از مشتریان بیدود شده است.

نزدیک به 160 هزار تومان ودیعه شرط لازم برای پیوستن به بیدود بود. ودیعه ای که مقرر شده بود هر گاه که افراد مایل بودند آن را پس بگیرند. اما حالا در این مدتی که بیدود دیگر فعال نیست شماره پشتیبانی این شرکت حتی جواب مشتریان را هم نمی دهد چه برسد به اینکه پیگیری کند.

غیبت دوچرخه های بیدود همچنان ادامه دارد و شهردار تهران هم دیگر سه شنبه ها یا با مترو و اتوبوس جا به جا می شود یا با دوچرخه شخصی! این در حالی است که یعقوب آزاده‌دل قطعی اینترنت و اختلال در دسترسی کاربران به آن را از عوامل اصلی شارژ نشدن دوچرخه‌های اشتراکی می‌داند. به گفته مدیر توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک سوءاستفاده‌ها از این دوچرخه‌ها و آسیب‌های وارد شده به آنها باعث شده تا دوچرخه های بیدود از سطح شهر جمع آوری شوند. البته این سخن در شرایط فعلی که دیگر خبری از اعتراضات خیابانی نیست خیلی هم قابل توجیه نیست.

انتقاد تند و تیز مردم از بیدود

در روزهایی که به تعبیر محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران وضعیت حمل و نقل پایتخت در بدترین شرایط خود قرار دارد بیدود هم که با هزار امید راه اندازی شده بود نتوانست گرهی از مشکلات حمل و نقلی شهر باز کند. این مساله واکنش کاربران توییتری را نیز به همراه داشته است.

یک کاربر که پیش از جواب ندادن پشتیبانی بیدود توانسته بود با این شرکت تماس حاصل کند، نوشته است: در تماسی که قبل از دو توییت بالا با بیدود داشتم، گفته‌بودن شنبه دوچرخه‌ها به سطح شهر برمی‌گرده. شنبه تمام شد و هنوز خبری نیست!

یک کاربر هم با ابراز تاسف از نحوه برخورد با مشتری و اطلاع‌رسانی بی‌نهایت ضعیف‌ این شرکت و همچنین عدم استرداد سپرده نوشته است: بعد از این که با کلی دردسر موفق شدم با پشتیبانی تماس بگیرم، می‌گه چون دوچرخه‌ها جمع‌آوری شده و جی‌پی‌‌اس‌ها قطعن اپلیکیشن کار نمی‌کنه و امکان استرداد نیست.

کاربر معترض دیگری هم خطاب به ادمین اینستاگرام و توییتر بیدود نوشته است : وقتی میبینی روزانه صدها کامنت و‌ توییت در زمینه جمع شدن بی‌دود منتشر میشه نباید سکوت کنی. یه حرفی، توضیحی،دلیلی،معذرتی چیزی ...

تعداد قابل توجهی از پیام های اینستاگرامی و توییتری در این باره وجود دارد که همگی ناشی از اعتراضات مخاطبان دوچرخه سوار است. باید منتظر ماند و دید بیدود چه زمانی قصد بازگشت به خیابان های پایتخت را دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید