رضوی اردکانی امام جمعه شیراز گفت: سگ داری در آپارتمان و سگ فروشی حرام است.

فروش سگ و نگهداری از سگ در آپارتمان حرام است

به گزارش سلام نو به نقل از دیده‌بان ایران، امام جمعه شیراز گفت: سگ داری در آپارتمان و سگ فروشی حرام است.

رضوی اردکانی با بیان اینکه پدیده زشتی دیگری در شهرهای بزرگی نظیر شیراز رایج شده است که خلاف عرف، شرع، عقل و قانون است، گفت: سگ‌داری در آپارتمان و سگ فروشی حرام است. در اصل چهلم قانون اساسی آمده است که هیچکس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به مردم و تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

وی با بیان اینکه سگ‌فروشی حرام است، خواستار مقابله با این کار در شیراز شد و افزود: نگهداری سگ و سگ‌گردانی مطابق اصل چهلم قانون اساسی ممنوع است، لذا از مسئولان ارشد استان و شیراز درخواست رسیدگی به این موضوع داریم.

رضوی اردکانی اظهار کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گرداندن اعم از پیاده یا وسیله نقلیه و نگهداری حیوانات وحشی نامتعارف مانند مار، سوسمار، گربه، موش، سگ و سایر حیوانات ممنوع است و هر یک از مرتکبین ۳۰ برابر حقوق یک کارگر جریمه شده و بین ۶ ماه تا یک سال حبس خواهند داشت البته در جاهایی هم استثنا شده است مثل سگ شکاری، سگ گله، سگ نگهبان در باغ، هلال احمر، نیروهای مسلح، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، آزمایشگاه‌ها و مرکز نگهداری حیوانات، روستانشینان، عشایر و گله‌داران.

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: سالی چندین میلیون دلار پول غذای سگ برای خرید از خارج کشور هزینه می‌شود در صورتی که ما کشور اسلامی هستیم لذا از مسئولان ارشد استان درخواست داریم تا به قضیه سگ فروشی و سگ گردانی که یک ناهنجاری است و واقعاً چهره شهر را زشت می‌کند، رسیدگی کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید