چربی شکمی نوعی از چربی بدن است که در حفره شکم ذخیره می شود. افزایش این مقدار انرژی انسان را در معرض ابتلا به امراض گوناگون قرار می دهد.  بهترین رژیم غذایی برای از بین بردن چربی شکمی چیست؟

چربی های ذخیره شده در شکم "چربی فعال" شناخته می شوند و می توانند بسیار خطرناک باشند. مشکل اصلی این نوع چربی ها، جدا از فرم ناخوشایند در اکثر لباس ها، می تواند یک نشانه اصلی هشدار سلامت باشد. چربی شکمی که در قسمت میانی کمر ذخیره می شود و اگر بیش از یک اینچ این چربی وجود داشته باشد، میتواند فرد را در معرض خطر عوارض خطرناک سلامتی قرار دهد.

داشتن مقدار زیادی چربی احشایی موجب مقاومت در برابر انسولین می شود و می تواند منجر تأثیرات نامطلوب گلوکز و دیابت نوع 2 شود.

دانستن تفاوت بین چربی احشایی و چربی زیر پوستی اهمیت بالایی دارد.

چربی زیر پوستی، چربی است که دقیقاً در زیر پوست ذخیره می شود. چربی احشایی چربی است که در نزدیکی اندام های حیاتی، ذخیره و یافت می شود.

افزایش پیوسته سایز شکم نتیجه وجود هر دو نوع چربی است.

به گفته کارشناسان بهداشت، با پیروی از بهترین رژیم غذایی می توان چربی های شکم را از بین برد.

رژیم کتوژنیک شامل خوردن غذاهای کم چربی، کم کربوهیدرات و مقدار متوسط ​​پروتئین است.

غذاهای موافق کتو شامل گوشت، ماهی، آجیل، آووکادو و تخم مرغ است و یک قاعده کلی سعی در جلوگیری از خوردن غذاهایی است که در زیر زمین رشد می کنند.

در هر 100 گرم محصول، سعی کنید محصولاتی انتخاب کنید که حاوی 5 گرم کربوهیدرات و حتی کمتر باشند.

غذاهایی که باید در رژیم غذایی کاهش یابند و یا از بین بروند شامل غذاهای قندی مانند سدیم، کیک، بستنی و آب نبات، غلات یا نشاسته هایی مانند برنج و ماکارونی، همه میوه ها به جز قسمت های کوچکی از توت، لوبیا یا حبوبات، غذاهای کم چرب، چاشنی ها و سس ها، چربی های ناسالم و الکل است.

غذاهایی که می توانند در رژیم غذایی قرار بگیرند شامل گوشت، ماهی چرب، تخم مرغ، کره و خامه، آجیل و دانه ها، روغن های سالم، آووکادو و بیشتر سبزیجات است.

رژیم غذایی شباهت هایی با رژیم اتکینز دارد و می تواند به از بین بردن چربی احشایی کمک کند.

غذاهای اصلی که حتماً باید از مصرف آنها جلوگیری کنید، رژیم غذایی شامل غذاهای قندی، غلات یا نشاسته، لوبیا یا حبوبات، الکل و غذاهای بدون قند است.

یک شاخص نسبتاً خوب برای اندازه گیری میزان چربی های شکمی در یک فرد، اندازه گیری خط کمر است.

احتمالاً حدود 10 درصد کل چربیهای ذخیره شده در بدن، چربی احشایی هستند، بنابراین اگر شما مقدار بیشتری از چربی توصیه شده دارید، با احتمال قوی، میزان چربی احشایی در قسمت میانی بدن شما، بیشتر از حد مجاز است.

فرد با رژیم کتوژنیک ثابت شده است که وزن قابل توجهی بیشتر از رژیم کم چربی از دست می دهد.

همچنین به اثبات رسیده است که رژیم کتوژنیک به دیابت، کاهش بیماری های قلبی، برخی سرطان ها، بیماری آلزایمر و از بین بردن چربی احشایی خطرناک کمک می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید