بعد از یک هفته یا حدود 14 ساعت رژیم روزانه، به تدریج در هفته دوم آن را به 16 ساعت برسانید، سپس در هفته سوم در18 ساعت بمانید و اگر احساس کردید که واقعا اثر بخش بوده و به دنبال نتایج شگفت انگیز هستید، در بعضی روزها تا 20 ساعت آن را ادامه دهید. این بدان معناست که در طی یک روز 4 ساعت فرصت خوردن تمام کالری روز را دارید...

رژیم پیوسته چیست؟

به عبارت ساده، این کار باعث محدود کردن غذا و حتی فقط نوشیدن آب برای مدت معینی از روز می شود. اصطلاح دیگری برای رویکرد خوردن غذا وجود دارد که محدود کردن زمان خوردن غذا است. اما رژیم متناوب تأکید بر دوره های طولانی تر از 14 ساعت تا 48 ساعت می کند.

بیشتر افراد بین 14 تا 18 ساعت از رژیم استفاده می­کنند، زیرا فرض بر این است که اگر در حال حاضر شرایطی را در مورد رژیم غذایی تنظیم نکرده اید، این می­تواند بر بدن تأثیرگذار باشد.

رژیم متناوب چگونه کار می کند؟

محدود کردن خوردن غذا بدن را در حالت کاتابولیک قرارمی­دهد. به موجب آن بدن شما هیچ غذایی یا منبعی برای انرژی ندارد، بنابراین شروع به تولید انرژی از چربی اضافی می­کند. این مسئله برعکس بودن در وضعیت آنابولیک است، یعنی زمانی که شما مواد غذایی مصرف کرده اید و بدن شما بطور فعال پردازش و تجزیه مواد مغذی و چربی های موجود در آن مواد غذایی را انجام داده است.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی می تواند برای بدن و مغز مفید باشد، اما تقریباً همه تحقیقات روی حیوانات، مانند موش ها انجام شده است. محققان خواستار و منتظر مطالعات انسانی بیشتری برای تأیید نتایج حاصل از بررسی حیوانات هستند.

باورهای قدیمی درباره رژیم متناوب

حالت گرسنگی

عباراتی مانند گرسنگی در مورد نحوه برخورد بدن با رژیم و محدود کردن زمان خوردن غذا ارتباطی ندارد. برخی افراد بر این باورند که بدن شما به نوعی حالت گرسنگی خواهد رفت و تا زمانی که در واقع غذای خود را مصرف می کنید، همه به ذخایر چربی اختصاص داده شده و باعث افزایش وزن شما می شوند. اما این واقعیت ندارد و تحقیقات جدید آن را نقض می کند.

انرژی بسیار کم

باور غلط رایج دیگر این است که سطح انرژی هنگام این کار بسیار کم است. این ایده ناشی می ‌شود که بدن برای تولید انرژی و زنده ماندن به طور مداوم به غذا نیاز دارد. بگذارید با بیان اینکه بدن شما نسبت به آن بسیار مقاوم تر است، این مسئله غلط را از بین ببریم.

تا زمانی که به مقدار کافی آب بخورید می توانید بدون مصرف مواد غذایی چندین روز را سپری کنید. با محدود کردن زمان غذا خوردن، تا زمانی که مواد مغذی مناسب و کم غذا مصرف شود، سطح انرژی پایدار می ماند. اگر خود را از کمبود کالری یا مواد مغذی کافی محروم کنید، قطعاً سطح انرژی در روز کاهش می یابد. اما اگر تمرکز خود را روی مصرف مواد مغذی باکیفیت بگذارید‌، مطمئناً در تولید انرژی مسئله ای به وجود نخواهد آمد.

چگونه و چه موقع از رژیم متناوب استفاده کنیم؟

خیلی اوقات می شنوم که افراد فوراً خود را تحت فشارقرار می­دهند و در طی هفته اول تمرین خود رژیم 18، 20، 24 ساعته را می گذرانند. ولی کاملاً صریح و روشن باید بگوییم این ایده خوبی نیست. برخی از افراد بیش از حد از نتایج رژیم هیجان زده می شوند، اما بهترین کار این است که خود را با آرامش در روند کار قرار دهید. برای کسانی که این کار را انجام می دهند، بهتر است با 14 ساعت ناشتا و خواب بیشتر شروع کنند.

بعد از یک هفته یا حدود 14 ساعت رژیم روزانه، به تدریج در هفته دوم آن را به 16 ساعت برسانید، سپس در هفته سوم در18 ساعت بمانید و اگر احساس کردید که واقعا اثر بخش بوده و به دنبال نتایج شگفت انگیز هستید، در بعضی روزها تا 20 ساعت آن را ادامه دهید. این بدان معناست که در طی یک روز 4 ساعت فرصت خوردن تمام کالری روز را دارید.

در جایی که بسیاری از افراد احساس ضعف می کنند، می توانند مقدار مناسب کالری کلی شامل حجم کافی از پروتئین، کربوهیدرات ها، چربی ها (مواد مغذی) و ریز مغذی ها را مصرف کنند. بسیاری از افراد در این مدت، مقدار صحیح غذا را مصرف نمی کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید