روز پنجشنبه، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از اوضاع انسانی در سراسر سوریه، گفت: بیش از ۱۱ میلیون سوری و بیش از ۶ هزار آواره به کمک نیاز دارند.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری آناتولی، دوگریک در کنفرانسی مطبوعاتی اوضاع انسانی در سراسر سوریه را دردناک توصیف کرد.

وی گفت: ما نگران وضعیت سلامت حدود ۳ میلیون نفر در حلب و مناطق اطراف آن در شمال غربی سوریه هستیم که یک میلیون و ۶۰۰ نفر آن ها داخل سوریه آواره اند.

دوگریک گفت: از پایان ماه اکتبر (مهر و آبان) ده ها مجتمع مسکونی در استان های ادلب، حماه، حلب و لاذقیه در معرض حملات هوایی و بمباران قرار گرفتند.

ترکیه در ۱۷ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

این مسئول بین المللی ادامه داد: با آغاز حملات در اواخر آوریل گذشته (فروردین و اردیبهشت)، دفتر کمیساریاری عالی حقوق بشر اسنادی را درباره قربانی شدن بیش از هزار غیرنظامی در اثر جنگ جمع آوری کرده که صدها نفر از آنها کودک هستند.

دوگریک یادآوری کرد که سازمان ملل همواره طرف های درگیر در سوریه را به حفظ سلامت غیرنظامیان و عدم حمله به زیرساخت های شهری فرامی خواند.

به گفته وی، بیمارستان ها و مراکز پزشکی و کادر آن طبق قانون بین المللی از حمایت ویژه ای برخوردارند.

سوریه حدود ۸ سال درگیر جنگی بین المللی بود که با حمایت های غرب و برخی از کشورهای عربی منطقه انجام شد و در نتیجه آن هزاران نفر کشته یا زخمی یا آواره شدند.

این جنگ خسارت های فراوانی به سوریه به عنوان یک کشور فرهنگی - تاریخی زده است به حدی که به قول «عماد خمیس» نخست وزیر این کشور، فقط بخش دولتی اقصاد سوریه ۸۷ میلیارد دلار خسارت دیده است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید