شورای امنیت از تصمیم گیری نهایی درباره درخواست عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل با پایان ماه اوریل خبر داد.

پرونده عضویت فلسطین در سازمان ملل همچنان در انتظار تصویب / پایان آوریل تاریخ نهایی تصمیم گیری

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، شورای امنیت دوشنبه شب نشستی را پشت درهای بسته برگزار کرد و طی آن بحث و گفت‌وگوهایی درباره درخواست عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل انجام شد.

طبق گزارش روزنامه رای الیوم، شورای امنیت در این باره اعلام کرد که همزمان با پایان آوریل درباره این درخواست تصمیم‌گیری خواهد کرد.

«ونسا فریزر» سفیر مالت که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در این باره اعلام کرد: شورای امنیت تصمیم گرفت که این گفت‌وگوها در ماه آوریل ادامه یابد.

«ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل در واکنش به آغاز این گفت‌وگوها گفت: این یک لحظه تاریخی است، حتی اگر موفقیت این اقدام بعید باشد.

«رابرت وود» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در این باره گفت: موضع ما تغییر نکرده است، به رسمیت شناختن کشور فلسطین باید در چارچوب توافق با اسرائیل انجام شود نه در سازمان ملل.

این در حالی است که برگزاری نشست شورای امنیت اعتراض رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

«گلعاد آردان»نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با چشم‌پوشی از جنایات وحشیانه این رژیم علیه فلسطینی‌ها مدعی شد: شورای امنیت درحال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، موافقت با درخواست فلسطینی‌ها زشت‌ترین پاداش برای شنیع‌ترین جرایم است.

وی با فرافکنی و «تروریست» خواندن فلسطینی‌ها و همسان دانستن آنها با داعش اضافه کرد: «گام بعدی چه خواهد بود، بررسی پیوستن داعش به سازمان ملل؟»

در همین راستا، «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر در تماسی تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود درباره عضویت فلسطین در سازمان ملل گفت‌وگو کرد.

پیشتر ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که در ماه جاری میلادی درباره عضویت کامل فلسطین در این سازمان بین‌المللی رای‌گیری کند.

وی اظهار داشت که درخواست فلسطینی‌ها از سال ۲۰۱۱ برای عضویت کامل در سازمان ملل همچنان در دست بررسی است و شورای امنیت تصمیم رسمی در این باره نگرفته است.

نماینده فلسطین ادامه داد: هدف این است که این درخواست در ماه جاری در شورای امنیت به رای گذاشته شود.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی می‌تواند آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل نیز قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید