۲۵ مهاجری که برای رساندن خود از هلند به بریتانیا در کانتینر یک کشتی مخفی شده بودند پیدا شدند. 

به گزارش سلام نو روز چهارشنبه گاردین، مقامات هلندی اعلام کردند که تمام افراد مهاجر زنده هستند و تعدادی از آنها که احتمال ابتلا به هیپوترمی داشتند، برای معاینات پزشکی به درمانگاه منتقل شدند.

هیپوترمی یا سرمازدگی یک بیماری عمومی است، که به دنبال کاهش دمای بدن، باعث آسیب به همه اندام‌ها و اختلال کارکرد آن‌ها می‌شود. این وضعیت در صورت پیشرفت و عدم درمان می‌تواند باعث مرگ شود.

بر اساس این گزارش مهاجران در کشتی «بریتانیا سیویز» پنهان شده که قرار بود از بندر فلاردینگن هلند به سمت بندر سافولک حرکت کند. زمانی که مقامات کشتی متوجه حضور مهاجران می‌شوند کشتی از میانه راه به مبدا بازمی‌گردد.

هم زمان نیروهای پلیس برای بازجویی از مهاجران حاضر شده تا پس از انجام معاینات پزشکی، آنها را به بازداشتگاه منتقل کنند.

هویت افراد مهاجر مشخص نیست اما گزارش‌های منتشر شده حاکی است که بییشتر آنها مرد هستند.

یک سخنگوی کشتی یاد شده به گاردین گفت کانتینرهای سردخانه به طور معمول بررسی شده و مهر و موم می‌شوند اما به نظر می رسد قاچاقچیان آن‌ها را سوراخ کرده تا مهاجران را جا بدهند.

وی افزود، هنوز مشخص نیست که با توجه به مراقبت‌های امنیتی، مهاجران چگونه خود را به داخل کشتی رسانده‌ اند اما باید این واقعیت را پذیرفت که به رغم تمام ملاحظات امنیتی، برخی از عملیات آنها با موفقیت انجام می‌شود»

این رویداد پس از آن رخ داد که اجساد ۳۹ نفر در ماه گذشته در داخل یک کامیون یخچال دار در منطقه «اسکس» انگلیس یافت شد. بعدتر مشخص شد این اجساد متعلق به مهاجران غیرقانونی است.

پلیس انگلیس پس از کشف این اجساد که شامل هشت زن و ۳۱ مرد بودند، تحقیقات خود را آغاز کرد. با کشف کامیون حامل این اجساد در اسکس، پلیس انگلیس در مراحل اولیه تحقیقات خود احتمال داد قربانیان چینی باشند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این مساله گفت: پلیس انگلیس اعلام کرده تابعیت قربانیان قابل تشخیص نیست، اما سفارت چین در لندن همچنان ارتباط نزدیک خود را با دولت انگلیس حفظ کرده و از این کشور خواست تا اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

روز گذشته (شنبه) «شینهوا» خبرگزاری رسمی چین به نقل از پلیس انگلیس گزارش کرد، تمام ۳۹ سرنشین این کامیون ویتنامی هستند.

در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز جسد ۵۸ شهروند چینی در کامیونی در بندر «دوور» انگلیس و همچنین در سال ۲۰۱۵ جسد ۷۱ نفر در اتوبانی در اتریش کشف شد.

همچنین چند روز پیش، پلیس بلژیک ۱۲ مهاجر غیرقانونی را در کامیونی یخچال‌دار، زنده در شمال این کشور پیدا کرد.

پلیس بلژیک این مهاجران غیرقانونی را که از سوریه و سودان هستند در منطقه ای نزدیکی شهر بندری آنتورپ یافت.

این گروه از مهاجران غیرقانونی پیدا شده به یکی از دفاتر مهاجرتی در شهر آنتورپ منتقل شدند.

آمار ورود مهاجران به انگلیس از اواخر سال گذشته روند فزاینده ای را پیدا کرده است. آنها تلاش می کنند تا پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سخت تر شدن قوانین مهاجرتی خود را به این کشور برسانند

آمار دقیقی درباره تعداد این افراد در دست نیست اما یکشنبه گذشته ۳۹ مهاجر از طریق ۴ قایق بادی خود را از طریق کانال مانش به انگلیس رسانده که توسط پلیس دستگیر شدند. سپتامبر گذشته (شهریور/مهر) نیز ۸۶ مهاجر در یک روز بصورت غیرقانونی وارد سواحل جنوبی انگلیس شده که پس از دستگیری به بازداشتگاه منتقل شدند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید