ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی به سلام نو گفت: معلوم نیست ترکیب مجلس آینده به چه شکل باشد و آیا آقای لاریجانی می تواند رییس بشود یا خیر. با این حال حضور ایشان در مجلس قطعا مفید است. یکی از معضلات مجلس فعلی ما که همه به اتفاق روی آن تاکید دارند این است که مجلس از چهره های موثر و سرشناس تهی است و یا حداقل تعداد این افراد بسیار کم است.

سلام نو – سرویس سیاسی: یک تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است حضور لاریجانی در مجلس به سود کشور است با این حال چنانچه لاریجانی در مجلس بعدی حضور پیدا کرده اما ریاست مجلس را برای خود نکند دچار یک تنازل سیاسی شده است.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به خبر اجماع اصولگرایان قم بر روی امیرآبادی، ذوالنوری و زاکانی به سلام نو گفت: آقای لاریجانی نوبت قبل که از قم کاندیدا شد کاندیدای اصولگراها نبود و مستقلا در انتخابات شرکت کرد.

او ادامه داد: گفته می شود آقای لاریجانی قصد ندارد برای انتخابات مجلس آتی شرکت کند. به نظرم برای این اظهارنظرات خیلی زود است و معلوم نیست این صحبت که ایشان در انتخابات شرکت نمی کند چقدر دقیق است. امیدوارم این خبر درست نباشد و آقای لاریجانی در انتخابات حتما کاندیدا بشوند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به احتمال حضور لاریجانی در انتخابات 1400 ریاست جمهوری یادآور شد:  به هر حال ایشان شاید یک نیم نگاهی هم به انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد. کسی که در موقعیت علی لاریجانی باشد و 12 سال ریاست مجلس را در کارنامه خود داشته باشد ممکن است این تصمیم را بگیرد. ایشان اگر هم بخواهد برای مجلس 98 کاندیدا شود باید این احتمال عقلایی را بدهند که مجددا ریاست مجلس را داشته باشد چرا که اگر ریاست مجلس از آن لاریجانی نشود برایش یک تنازل سیاسی خواهد بود. بنابراین اگر خبر کاندیدا نشدن درست باشد شاید به این دلیل باشد.

او ادامه داد: لاریجانی انباشتی از 12 سال تجربه مجلس آن هم در کرسی ریاست است. قبل از آن هم در شورای عالی امنیت ملی و صداوسیما و وزارت ارشاد ایشان عمری را در سمت های مختلاف فعالیت کرده اند و با مسائل کشور آشنا هستند.

ایمانی بیان کرد: معلوم نیست ترکیب مجلس آینده به چه شکل باشد و آیا آقای لاریجانی می تواند رییس بشود یا خیر. با این حال حضور ایشان در مجلس قطعا مفید است. یکی از معضلات مجلس فعلی ما که همه به اتفاق روی آن تاکید دارند این است که مجلس از چهره های موثر و سرشناس تهی است و یا حداقل تعداد این افراد بسیار کم است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر این مجلس هم مبتلا به کمبود شخصیت های مجرب باشد آن وقت ما با یک مشکل جدی در کشور مواجه خواهیم بود. حضور لاریجانی حتی اگر رییس مجلس هم نباشد بر همین اساس هم برای کشور و هم برای جریان اصولگرایی مفید است چرا که آقای لاریجانی یک چهره اصولگرا به حساب می آید.

ایمانی با بیان اینکه شعار جوانگرایی شعار مطلقی نیست، اظهار کرد: کسی اینگونه تفسیر نمی کند که همه 290 نماینده مجلس باید جوان و زیر سی سال باشند. اصلا اگر این چنین باشد بسیار برای مجلس و مدیریت اجرایی کشور مضر است. آنچه مطرح است این است که ما باید به صورت تدریجی حرکت کنیم. باید نیرو های جوان در کناری نیروهای مجرب کارآموزی کنند تا در آینده بتوانند سکان مدیریت کشور را به دست بگیرند.

او اضافه کرد: حضور لاریجانی در مجلس برای همین امر است. اینکه جناح های سیاسی بخواهند چهره های مسن و قدیمی خود را دوباره کاندیدا کنند مفید نیست. هر دو جناح باید چهره های جوان تری را در کنار چهره های کارکشته و قدیمی خود کاندیدا کنند.

ایمانی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای کنار زدن برادران لاریجانی از عرصه سیاست ورزی خاطرنشان کرد:نمی شود کسی را از اظهارنظر محروم کرد. بالاخره برداران لاریجانی مخالفان و موافقان زیادی دارند. ما همیشه در همه زمان ها افراد تندرو و تندخویی داشته و داریم. باید این را بپذیریم که این چهره ها در همه جای دنیا در طول تاریخ بوده و هستند. سالهاست این افراد تلاش می کنند تا چهره های مخالف خودشان را حذف کنند. البته برادران لاریجانی بی عیب نیستند اما روش های تند و رادیکال این کشور را به مسیر خوبی نمی برد. باید با تندروها مقابله کرد و برای تغییر روش اقناعشان کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید