افزایش وزن بعد از 40 سال ممکن است امری عادی باشد ، اما این بدان معنی نیست که سلامت آن است. چاقی می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا ، دیابت ، بیماری قلبی ، آپنه خواب ، استئوآرتریت ، سکته مغزی ، بیماری کیسه صفرا ، نقرس و انواع خاصی از سرطان را از جمله سایر مشکلات سلامتی افزایش دهد.بنابراین ، آیا می توانید بعد از 40 سال وزن خود را کاهش دهید؟

علاوه بر این ، از غذاهای فرآوری شده ، غذاهای سرخ شده ، قند اضافه شده ، چربی های ترانس ، کافئین و الکل بیش از حد و غذاهای پر سدیم خودداری کنید.

فعال باش

فعال بودن به کاهش وزن بعد از 40 سال کمک می کند

کار کردن تنها راه فعال بودن نیست. می توانید فعالیتهای زیادی از جمله رقصیدن ، یوگا ، پیلاتس ، دوچرخه سواری ، شنا یا کیک بوکسینگ را امتحان کنید. همچنین می توانید با انجام فعالیتهای خانگی یا سرگرمی فعال مورد علاقه خود در خانه فعال باشید.

فعال ماندن فقط به شما در کاهش وزن کمک نمی کند. برای بزرگسالان مسن ، فعال بودن می تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند ، باعث افزایش اعتماد به نفس و ایجاد احساس استقلال شود.

مصرف الکل خود را به حداقل برسانید

الکل می تواند خطر ابتلا به گرگرفتگی را به محض ورود به یائسگی افزایش دهد. همچنین می تواند خواب شما را مختل کند و کالری خالی نیز فراهم می کند که می تواند رژیم شما را بر هم زند.

هیدراته بمانید

هیدراتاسیون مناسب از احتباس مایعات و نفخ جلوگیری می کند و می تواند به طور قابل توجهی در کاهش وزن کمک کند. همچنین برای سلامتی شما فواید زیادی نیز دارد و احساس خوب و انرژی لازم برای شما کاملاً ضروری است.

به عنوان یک قاعده کلی ، زنان باید سعی کنند روزانه حدود 11.5 فنجان (2.7 لیتر) آب ، (15.5 فنجان یا 3.7 لیتر برای آقایان) بنوشند. حمل یک بطری آب قابل استفاده مجدد با شما و پر کردن مجدد آن در طول روز یک روش عالی برای به یاد آوردن هیدراته بودن است.

خوب بخوابید

خواب خوب به کاهش وزن بعد از 40 سالگی کمک می کند

همانطور که گفته شد ، نداشتن خواب کافی ، کاهش وزن را بسیار دشوارتر می کند. این می تواند در اشتهای شما ، سطح انرژی تأثیر بگذارد. هر شب هفت تا نه ساعت خواب داشته باشید.

استرس را مدیریت کنید

درست مانند کمبود خواب ، استرس کنترل نشده می تواند منجر به کورتیزول شود. کورتیزول را هورمون استرس نیز می نامند. مقادیر بالای این هورمون می تواند تأثیرات منفی زیادی بر سلامتی شما بگذارد.

کورتیزول بر نحوه پردازش و ذخیره چربی بدن تأثیر می گذارد. همچنین باعث افزایش مقاومت به انسولین می شود. استرس بیش از حد می تواند تمرکز بر ورزش و تغذیه سالم را دشوارتر کند و می تواند خواب شما را مختل کند.

با وجود این موانع ، کاهش وزن بعد از 40 سال هنوز امکان پذیر است. به دست آوردن تناسب نیاز به ثبات و تلاش در هر سنی می باشد. کاهش وزن  به تدریج اتفاق می افتد و نتیجه تغییرات شیوه زندگی سالم است.

عضلات بسازید

افزایش توده عضلانی می تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد ، باعث شود انرژی بیشتری احساس کنید و خطر ابتلا به صدمات را کاهش دهید. اگر می خواهید بعد از 40 سال وزن خود را کاهش دهید ، ساختن ماهیچه بسیار مهم است. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید می توانید راهنمای تمرین ما را برای مبتدیان امتحان کنید .

تمرین مقاومت با نوارها یا وزنه ها می تواند در ساخت عضلات بیشتر به شما کمک کند. برای جلوگیری از زیاده روی و صدمات مهم است. اگر می خواهید تمرین وزنه برداری کنید ، با وزنه های سبک تر شروع کنید و راه های خود را تا سنگین تر ادامه دهید.

افزایش توده عضلانی می تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد ، باعث شود انرژی بیشتری احساس کنید و خطر ابتلا به صدمات را کاهش دهید. اگر می خواهید وزن خود را بعد از 40 کاهش دهید ، ساخت ماهیچه بسیار مهم است.

ورزش قلب و عروق نیز بسیار مهم است. این بیماری می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و از بسیاری از شرایط سلامتی مرتبط با سن مانند سکته مغزی ، دیابت و فشار خون بالا جلوگیری کند. همچنین می تواند روحیه شما را بهبود بخشد و عملکرد مغز شما را تقویت کند. تحقیقات نشان داده است که انجام ورزش هوازی به طور مکرر می تواند به حفظ توده عضلات در هنگام کاهش وزن کمک کند.

در مورد رژیم خود تجدید نظر کنید

بهترین راه برای کاهش وزن بعد از یائسگی ، چسبیدن به یک رژیم غذایی سالم است.

از آنجا که متابولیسم بدن شما با افزایش سن کند می شود ، بدن شما قادر به سوزاندن کالری های زیادی مانند گذشته نخواهد بود. به دلیل پایین آمدن RMR ، در صورت کاهش وزن ، ممکن است لازم باشد کسری کالری جبران کنید.

به جای تلاش برای رژیم های کم کالری ، یک راه حل کم کالری ، بهترین راه برای کاهش وزن بعد از یائسگی ، چسبیدن به یک رژیم غذایی سالم و مدیریت بخش های خود است.

این رژیم ها را در رژیم خود قرار دهید تا بعد از 40 سال وزن کم کنید:

·       پروتئین

·       ماهی

·       لبنیات

·       آجیل و

·       چربی های سالم

·       غلات کامل

·       میوه ها ، به خصوص انواع توت ها با پوست تیره

·       سبزیجات مخصوصاً سبزیجات برگ دار

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید