برای بیشتر ما، به لطف صدمات ناشی از آفتاب سوختگی در سنین نوجوانانی و برنامه های شلوغی که مدت زمان کمی را برای مراقبت از پوست خود اختصاص می دهیم، پوستی شفاف داشتن با افزایش سن گفتنش آسان ولی عمل کردن به آن سخت است. خوشبختانه، با اولویت بندی غذاهای سالم و هیدراتاسیون مناسب پوستتان، می توانید با درخشش جوانی واقعاً فاصله ای نداشته باشد.

تغذیه نقشی چندگانه روی پوست دارد اما در درجه اول این نقش از طریق التهاب انجام می­شود. ما اکنون می­دانیم که بسیاری از بیماری های پوستی، از جمله پیری زودرس، نتیجه التهاب در بدن است. داده­ های بسیار خوبی وجود دارد که نشان می­دهد پوست به همان روشی که سایر ارگان­های حیاتی انجام می دهند، پاسخ منفی به التهاب سیستمیک می­دهد.

یک پزشک توصیه می کند رژیم غذایی ضد التهابی را دنبال کنید. یک رژیم ضد التهابی بسیار شبیه برنامه رژیم غذایی مدیترانه ­ای است، زیرا غذاهای کامل و گیاهی را در کنار پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم در اولویت قرار می­دهد. در زیر، پارامترهای یک رژیم ضدالتهابی موفق را خواهید یافت:

میوه ها: 3-4 وعده در روز (یک وعده معادل یک میوه متوسط ​​یا یک دوم فنجان میوه خرد شده یا خشک)

سبزیجات: حداقل 4-5 وعده در روز (یک وعده معادل 2 فنجان سبزی سالاد یا یک پیمانه سبزیجات خام یا آبدار)

لوبیا و حبوبات: 1-2 وعده در روز (یک وعده معادل یک دوم فنجان)

ماکارونی: 1-2 وعده در هفته (یک وعده معادل یک فنجان پاستا پخته شده)

غلات سبوس دار: 3-5 وعده در روز (یک وعده معادل یک دوم فنجان غلات پخته شده)

چربی های غنی اشباع نشده/امگا 3: 5-7 وعده در روز (یک وعده معادل 1 قاشق چایخوری روغن، 2 گردو، 1 قاشق غذاخوری تخم کتان یا 1 اونس آووکادو)

ماهی: 2-6 وعده در هفته (یک وعده معادل 4 اونس است)

غذاهای کامل سویا: 1-2وعده در روز

قارچ­ های آسیایی پخته شده: مقادیر نامحدود

گوشت لبنیات، طیور وگوشت گاو: 1-2وعده در هفته (یک وعده معادل 1 اونس پنیر، یک وعده 8 اونس لبنیات، 1 عدد تخم مرغ یا 3 اونس مرغ پخته شده یا گوشت بدون پوست)

گیاهان و ادویه ها: مقادیر نامحدود

چای: 2-4 فنجان در روز

نوشیدنی های سالم: بیش از 1-2 لیوان در روز

شکلات تیره: محدود

علاوه بر این، نوشیدن آب زیادی برای اطمینان از عملکرد درست سیستم بسیار مهم است، پوست ما بزرگترین اندام است!  طبق توصیه های کلی 8 لیوان یا 64 اونس در روز، در صورت فعال بودن حتی نوشیدن بیشتر از این مقدار هم توصیه می شود. اما نگران نباشید، چای و قهوه نیز به دریافت آب(همراه با چندین غذای سالم دیگر) کمک می­کنند و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

همچنین پزشکان توصیه می کنند از شکر تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.  این غذاها باعث ایجاد التهاب در بدن شده و سد راه پوست سالم قرار دارند. بعلاوه، هرچه غذای فرآوری شده بیشتری بخوریم، برآورده کردن توصیه های ما برای غذاهای کامل، مانند میوه ها، غلات کامل و سبزیجات، مشکل تر می شود، غذاهایی که اکثر ما به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنیم.

حرف آخر

تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می­دهد رژیم غذایی ضد التهابی، سبک مدیترانه ای فواید زیادی دارد. این نوع رژیم ها برای جلوگیری از بیماری های مزمن در حفظ وزن سالم و افزایش طول عمر به ما کمک می­کند. همه ما می­توانستیم میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنیم، غلات سبوس دار را بیشتر از میزان تصفیه شده انتخاب کنیم و چربی های امگا 3 و غیر اشباع را در اولویت قرار دهیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید