کورش تهامی متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰ دانش‌آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است و در نمایش های زیادی به ایفای نقش پرداخته است، نخستین حضور او در سینما مربوط به فیلم «سینما سینماست» در سن ۲۵ سالگی است.<br/> 

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: کوروش تهامی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سلام نو، در خصوص فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: اخیراً تصویربرداری سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی را به پایان رساندم و فیلم «دختر ایران» به کارگردانی «سید جلال دهقانی اشکذری» برای جشنواره فیلم فجر آماده نمایش دارم.

وی در خصوص سریال «دل» اظهار کرد : سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی سریالی ۲۸ قسمتی است که در دو فصل ۱۴ قسمتی و به قلم بابک و میثم کایدان به نگارش درآمده است و بنده در این سریال در کنار بازیگرانی همچون افسانه بایگان، بیژن امکانیان، سعید راد، ساره بیات، محمدرضا گلزار، نسرین مقانلو، حامد بهداد، لیلا زارع، مهراوه شریفی نیا، یکتا ناصر و … ایفای نقش کرده ام.

وی در خصوص همکاری با منوچهر هادی اذعان کرد: سریال دل اولین همکاری من با منوچهرهادی بود و از آنجا که ایشان بسیار پر انرژی هستند، با اینکه مدت زمان همکاری ما بسیار طولانی بود، بعد از اتمام فیلمبرداری دلم خیلی برای او و گروه خوبش تنگ شده بود.

بازیگر سریال «زیر تیغ» در ادامه در خصوص فیلم سینمایی «دختر ایران» اظهار کرد: فیلم سینمایی «دختر ایران» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد و جلیل اشکذری مراحل پایانی خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر طی می کند و بنده در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون آفرین عبیسی، هوشنگ توکلی، علی استادی، بهنوش بختیاری و ... در استان یزد به ایفای نقش پرداختم.

وی در خصوص علل کم کاری اش در سالهای اخیر عنوان کرد : در سالهای گذشته تله فیلم های زیادی به بنده پیشنهاد شد، اما فیلم های شبکه نمایش خانگی با کیفیت بسیار پایینی عرضه شد و من از دیدن چنین آثاری متاسف می شدم و سعی کردم هیچ وقت در آنها بازی نکنم.

وی در همین راستا افزود: تولیدات ضعیف و بی توجهی دوستان به این صنعت موجب رکود این صنعت شد و من هم می توانستم مثل بعضی از دوستان بگویم که این تولیدات به سمت قهقرا رفته و بگذار در این میان پولی به جیب بزنم، ولی من هیچ وقت این را نپذیرفتم، اما من یک نفر هستم و برای این اتفاق به تصمیمی جمعی نیاز است.

وی در خصوص مهمترین اولویت خود برای پذیرش یک نقش اذعان کرد: مهمترین اولویت برای من فیلمنامه و پرداخت خود نقش در فیلمنامه و فراز و نشیب های نقش، کارگردان و گروهی که قرار است با آنها کار کنم حائز اهمیت است.

وی در خصوص شاخص ترین نقشی که ایفا کرده است افزود: سریال «زیر تیغ» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و «تبریز در مه» به کارگردانی محمدرضا ورزی و فیلم های سینمایی «به رنگ ارغوان» به کارگردانی  ابراهیم حاتمی کیا و «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله از شاخص ترین نقش هایی است که بنده در آنها حضور داشته ام و مردم آنها را دوست داشتند.

کوروش تهامی در خصوص سریال محکومین اظهار کرد: ‌مجموعه تلویزیونی «محکومین ۲» یک سریال اپیزدیک به تهیه کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در۳۵ قسمت تولید شده است و بنده فقط در یک اپیزود آن ایفای نقش کردم.

وی در خصوص پذیرش نقش کوتاه خود در این سریال اظهار کرد : به دلیل نقش متفاوت و کارگردان پروژه آقای سید جمال سید حاتمی نقش را پذیرفتم و حس میکنم نقش متفاوتی در رزومه کاری بنده محسوب شود و در زمان پخش بتواند نظر مخاطبین را به خود جذب کند.

وی در ادامه در خصوص سریال سرباز هادی مقدم دوست اظهار کرد‌: بنده فقط در این سریال قرار داد بسته ام و هنوز جلوی دوربین نرفته ام و نمی توانم توضیحات بیشتری در این خصوص عنوان کنم.

بازیگر فیلم «رگ خواب» در خصوص حضور کمرنگش در تئاتر عنوان کرد: تئاتر به نظر من زمان های خاص خودش را دارد و با توجه به زمان های طولانی برای تمرین متاسفانه بنده به دلیل مشغله و قرارداد با سریال ها توانایی حضور در تئاتر را کمتر پیدا می کنم و به عقیده من تئاتر را نمی توان سطحی در نظر گرفت.

وی در همین راستا افزود: با توجه به اینکه فرصت کم است و سریال ها زمان زیادی از من می گیرد کمتر افتخار حضور در صحنه تئاتر را پیدا می کنم البته در همین اواخر چندین نمایشنامه به من پیشنهاد شده است که اگر خدا بخواهد به زودی قرار است یک نمایش را به روی صحنه می بریم.

وی در پایان در خصوص وضعیت سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: اوضاع تلویزیون نسبت به گذشته افت کرده است و تولیدات تلویزیونی اصلاً مانند گذشته نیست و متاسفانه تلویزیون سیر نزولی را پیموده است و امیدوارم از یک جایی سیاست گذاران متوجه این قضیه شوند و دوباره برای جذب مخاطبین به کارهای قوی رو بیاورند تا مجدد مخاطبین خود را پیدا کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید