از نظر من تلویزیون راه غلطی را در پیش‌گرفته است و اگر سیاست خود را تغییر می‌داد و به‌جای اینکه به ستاره‌ها بپردازد اولویت خود را بر روی قصه و کیفیت قرار می‌داد بهتر بود، چراکه تلویزیون نیازی به ستاره‌ها ندارد اگر تلویزیون مبنای خود را کیفیت بازیگران و کیفیت داستان قرار دهد می‌تواند استعدادهای جوانی را معرفی کند.<br/> 

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر:  قربان نجفی یکی از بازیگرانی بی حاشیه سینما و تلویزیون است که در حوزه های مختلفی از قبیل بازیگری، فیلمسازی، خوانندگی و ... فعالیت دارد.

به گزارش سلام نو، این شب های فصل جدید سریال «ستایش» در رسانه ملی روی آنتن رفته است که «قربان نجفی» نیز در این مجموعه به نقش آفرینی پرداخته است، به همین بهانه به سراغ این بازیگر رفتیم و با وی پیرامون موضوعات متفاوتی به گفت و گو نشستیم که در ادامه خواهید خواند:

برایمان از نحوه علاقه‌مندی به عرصه بازیگری و اولین حضورتان جلوی دوربین بفرمایید؟

تئاتر را از 8 سالگی شروع کردم ولی اولین تجربه مقابل دوربین بنده مربوط به سال 1369 و ترم اول دانشکده است که یک کار تلویزیونی به نام"دهمین مظلوم" به کارگردانی ‏علاءالدین رحیمی که یک کار استودیویی بود، شعار من در ابتدای کار این بود که یکجا برای خوابیدن یک غذا برای خوردن یک تئاتر برای کارکردن و تمام انرژی خود را برای کار تئاتر گذاشتم تا اینکه پس از دریافت چند جایزه در تئاتر اولین کار سینمایی بعد از تست تصویری که در آن زمان توسط «مهدی فخیم زاده» در فرهنگسرای بهمن گرفته می‌شد و قرار بود به‌صورت آرشیو در اختیار فیلم‌سازان قرار بگیرد در فیلم «سایه به سایه» در سال ۱۳۷۳ به «علی ژکان» معرفی و دعوت به کار شدم و اولین کار سینمایی خود را انجام دادم.

پیرامون فعالیت اخیرتان بفرمایید؟

دو سریال «ستایش ۳» ساخته «سعید سلطانی» و سریال «بهترین سالهای زندگی ما» به کارگردانی «احمد کاوری» و تهیه کنندگی «محمودرضا تختشید» را آماده پخش دارم و یک کار کودک را هم به‌تازگی به نام «شاپرک خانم» اثر «بیژن مفید» به کارگردانی «حسن انصاریان» در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری در خیابان وزرا بر روی صحنه بردیم و فیلم سینمایی «ژن خوک» ساخته «سعید سهیلی» را هم این روزها در شبکه  دارم و همچنین فیلم سینمایی «مرداب» به کارگردانی کامران قدکچیان را نیز آماده اکران دارم.

در خصوص سریال «ستایش» بفرمایید؟

با توجه به حضورم در دو فصل قبلی سریال ستایش، احساس می کنم از لحاظ کشش دراماتیک قصه فصل سوم دارای پیچیدگی های و فراز و نشیب های بیشتری  نسبت به دو فصل قبل نیز است.

در  خصوص سریال «بهترین سالهای زندگی ما» بفرمایید؟

سریال بهترین سالهای زندگی ما به کارگردانی «احمد کاوری» و تهیه کنندگی «محمودرضا تختشید» و نویسندگی جابر قاسمعلی، یک درام تاریخی عاشقانه است و اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست محسوب می‌شود و قصه بسیار دلچسبی دارد و اگر موقعیت زمانی خوبی به پخش آن اختصاص داده شود،مطمئناً جای خود را در دلهای مردم باز خواهد کرد و مورد اقبال قرار خواهد گرفت.

این سریال در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه سوم سیما تولید شده است و داستان مجموعه در دهه ۳۰ روایت می‌شود و قصه‌ای پرفراز و نشیب را به تصویر می‌کشد و تنوع جغرافیایی لوکیشن‌های این سریال از جمله ویژگی‌های آن است و به دلیل بستر تاریخی داستان، مراحل تولید سختی نیز داشت و در این سریال در کنار عزیزانی همچون علیرضا کمالی، بهنام تشکر، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، رحیم نوروزی، الهام طهموری، شهرام قائدی، علی سلیمانی، فرخ نعمتی، کورش سلیمانی، افشین سنگچاپ، فریبا طالبی، مینا نوروزی، فریده دریامج، سهی بانو ذوالقدر، ساناز سماواتی، شهروز ابراهیمی، وحید شیخ زاده، بهراد خرازی، فرج الله گلسفیدی، انوش نصر، کرامت رودساز، حمیدرضا داوری، مهدیه کوهستانی و ... به ایفای نقش پرداخته ام.

در خصوص فعالیتتان در رادیو بفرمایید؟

من در فواصل بیکاری در رادیو مشغول به کار هستم و اوضاع رادیو هرچند که به معنای واقعی ازلحاظ مادی تعریفی ندارد ، اما دوستان و رفاقتی که در آن است بسیار دل‌نشین است و یک‌خانه‌ی امنی برای ما محسوب می‌شود، درواقع من از رادیو به بازیگری علاقه‌مند شدم و اولین بار از شنیدن نمایش رادیویی از رادیوی پدرم به بازیگری علاقه‌مند شدم.

در خصوص فعالیتتان در عرصه موسیقی بفرمایید؟

من با تنظیم‌کننده‌های مختلفی کارکردم و دو سالی را هم شاگرد استاد محمد نوری بودم و دو آلبوم که یکی فولکوریک شیراز و قشقایی بود و یکی هم ارکسترال که البته فقط قشقایی بود را تولید کرده‌ام و کنسرت‌های زیادی در سالن‌های مختلفی برگزار کرده‌ام.

آیا برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت در آینده دارید؟

کار آماده برای کنسرت داریم اما به شرطی که بتوانیم حمایتی بگیریم، البته بیشتر به‌صورت حمایت معنوی و بسیار علاقه‌مند به برگزاری کنسرت هستیم ولی برنامه تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

مهم‌ترین اولویت شما برای انتخاب نقش چیست؟

در مرحله اول فیلم‌نامه و در مرحله بعد خود نقش و تأثیر آن در خود فیلم‌نامه حتی اگر نقش بسیار کوتاه باشد و به نظر من نقشی که تأثیری در خود فیلم‌نامه نداشته باشد ارزش کار کردن ندارد.

در خصوص فیلم «فصل ماهی سفید» نخستین تجربه کارگردانی فیلم سینمایی خود بفرمایید؟

فیلم «فصل ماهی سفید» مضمونی اجتماعی دارد و فیلم‌نامه آن برداشتی ایرانیزه شده از «باغ آلبالو» آنتوان چخوف است، تهیه‌کنندگی این کار را آرش سجادی حسینی بر عهده دارد و فیلم‌برداری آن توسط علیرضا زرین‌دست در چالوس انجام‌شده است و در آن بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن، میلاد کی‌مرام، بهزاد خداویسی، ژاله علو، لادن مستوفی، بیژن بنفشه خواه و شقایق دهقان به ایفای نقش پرداخته‌اند و در حال حاضر تدوین کار به پایان رسیده است و منتظر صدور پروانه نمایش فیلم هستیم.

وضعیت سینمای ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟

از نظر من تلویزیون راه غلطی را در پیش‌گرفته است و اگر سیاست خود را تغییر می‌داد و به‌جای اینکه به ستاره‌ها بپردازد اولویت خود را بر روی قصه و کیفیت قرار می‌داد بهتر بود، چراکه تلویزیون نیازی به ستاره‌ها ندارد اگر تلویزیون مبنای خود را کیفیت بازیگران و کیفیت داستان قرار دهد می‌تواند استعدادهای جوانی را معرفی کند و خودش ستاره خلق کند و همچنین سینما هم متاسفانه وضعیت خوبی ندارد و دلیلش هم تکرارهای عجیب و غریب در فیلم های کمدی مشابه است که بسیار شبیه هم شده است و مردم تاحدی طاقت دارند که کمدی های سخیف ببینند و مردم بعد از دیدن چند فیلم از سینما فراری خواهند شد و بهتر است فیلمسازان کمی ذائقه مردم را عوض کنند و به سمت قصه پردازی و حادثه پردازی بروند، متاسفانه فیلمسازان ما به سمت قصه هایی می روند که کم بازیگر و کم لوکیشن هستند و باید فیلمها مردم را به سینماها بکشد.

ترجیح شما در سینما، تلویزیون، تئاتر و رادیو کدام است؟

واقعیت این است که پایه همه این‌ها یکی است اما لذتی که در بازی تئاتر است در هیچ‌کدام از عرصه‌های دیگر نیست چراکه شما در تئاتر پیوسته‌کار می‌کنید و قطع ندارد و درنتیجه احساسات پیوسته است و ریتم و تمپو در آن جاری است و قطع نمی‌شود و به همین دلیل بسیار لذت‌بخش است.

در خصوص برنامه‌های آینده‌تان بفرمایید؟

تلاشم بر این است که یک تئاتر تک‌نفره را بر روی صحنه ببرم و علاوه بر این در حال نگارش دو فیلم‌نامه هستم که هم‌زمان به دنبال تهیه‌کننده برای شروع آن هستم و فعالیت در رادیو هم مانند قبل ادامه دارد و در حوزه موسیقی نیز در تلاش برای برگزاری کنسرت هستیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید