بزرگترین عضو بدن، پوست است. عملکرد اصلی آن محافظت از بدن در برابر عفونت های خارجی و سایر آسیب ها است. گرچه عفونت های پوستی شایع، و برخی از آنها به اندازه کافی بی ضرر هستند. اما هنوز احتمال زیادی وجود دارد که این مشکلات، مناطق دیگر بدن را تحت تأثیر قرار دهند و عوارض بیشتری برای سلامتی ایجاد کنند.

ذرات ریزی هستند که فقط درون سلولهای زنده دیگر رشد می کنند.

قارچ­ها

موجودات زنده ای هستند که از تغذیه سایر موجودات زنده، زنده می مانند.

انواع عفونت پوستی

چهار نوع مختلف از عفونت های پوستی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

۱. عفونت های باکتریایی پوست

این نوع عفونت پوستی اغلب به صورت یک بر آمدگی کوچک قرمز ایجاد می شود که به تدریج افزایش می یابد. برخی از آن­ها خفیف هستند و به راحتی با آنتی بیوتیک های موضعی OTC درمان می شوند. در حالی که از طرف دیگر، مواردی وجود دارد که به آنتی بیوتیک خوراکی نیاز دارند.

۲. عفونتهای پوستی ویروسی

این نوع عفونت پوستی عمدتاً توسط ویروس ایجاد می شود. این عفونت ها از خفیف تا شدید متغیر است. در اینجا انواع مختلف عفونت­های ویروسی ذکر شده است:

۱. آبله مرغان

۲. سرخک

۳. زگیل

۴.  زونا (تبخال زوستر)

۳. عفونت قارچی پوست

این نوع عفونت پوستی در درجه اول توسط قارچ و معمولاً در مناطق مرطوب بدن مانند زیر بغل یا پا ایجاد می شود. برخی از عفونت های قارچی وجود دارد که مسری و به طور معمول تهدید کننده زندگی نیستند.

انواع مختلف عفونتهای قارچی عبارتند از:

۱. عفونت مخمر

۲. قارچ ناخن

۳. برفک دهان

۴. عفونت انگلی

این نوع عفونت پوستی توسط انگل ها ایجاد می شود. این عفونت در سراسر پوست از جریان خون به سایر اندام ها پخش می شوند. این عفونت پوستی تهدید کننده زندگی نیست. با این حال، می تواند ناراحت کننده باشد.

علائم عفونت پوستی بسته به نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال، دراین نوع، علائم شایع مانند بثورات و قرمزی پوست، درد، حساسیت و خارش را تجربه می کنید. حال اگر تاول های پر از چرک یا عفونت پوستی دارید که روز به روز بدتر می شود، در این صورت عفونت های پوستی می توانند تهدید کننده زندگی شوند.

چگونه می توان از عفونت های پوستی جلوگیری کرد؟

روش های زیادی وجود دارد که می توانید از بروز عفونت های پوستی جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به آن را کاهش دهید. نکته بسیار مفید برای انجام این کار یک عمل ساده اما مهم است که باید به صورت روزانه انجام دهید و آن چیزی نیست جز شستشوی دست.

با این گفته، مهم است که بدانید چگونه باید از عفونت های پوستی جلوگیری کرد و درمان آن ها به چه شکل است. بنابراین، دراین مقاله، درباره پیشگیری از عفونت پوست و نحوه درمان آن بحث خواهیم کرد.

عفونت پوستی چیست؟

عفونت های پوستی توسط طیف گسترده ای از باکتری ها، میکروب ها و ویروس ها ایجاد می شود که علائم آن از خفیف تا شدید متفاوت است. با این گفته علائم خفیف با استفاده از مراقبت های پزشکی بدون نسخه قابل درمان است، در حالی که عفونت های شدید پوستی ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشند.

باکتری ها

میکروارگانیسم های زنده ای هستند که ما را احاطه کرده­اند. با این گفته، باکتری ها می­توانند خوب یا بد باشند، و دومی است که باعث عوارض سلامتی می شود.

ویروس ها

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید