گاهی به دلیل سهل انگاری ما یا کودکانمان بر روی فرش موادی ریخته می شود که به نظر قابل پاک شدن است ولی وقتی دستمال می کشیم نمی رود،در صورتیکه اگر به پاک کننده هر لکه آگاهی داشته باشید دیگر نه جای نگرانیست و نه صرف وقت بیهوده.

با ما همراه باشید تا چند راه حل ساده به شما آموزش دهیم:

از بین بردن لکه چای و قهوه از روی فرش

اگر به طور صحیح رفتار نشود ، لکه های چای یا قهوه بر روی فرش می تواند مدتها باقی بماند و از زیبایی فرش شما بکاهد.

با یک حوله سفید خشک ، لکه را خشک کنید. اگر مقدار زیادی ریخته است ، مطمئن شوید که با کشیدن پارچه ها در هنگام پاک کردن ، لکه را حتی بیشتر پخش نمی کنید.

مخلوط سرکه ، آب و مواد شوینده ملایم و بدون سفید کننده را ابتدا بر روی فرش کشیده،بعد آبکشی کرده و تکرار کنید.

محصولات مختلفی وجود دارد که در فروشگاه ها و سایر فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد که پاک کننده های خاصی را برای این نوع لکه فرش به فروش می رسانند. همیشه یک تکه را تست کنید تا مطمئن شوید هیچ آسیبی از مواد شیمیایی به فرش وارد نمی کند،بعد به همه جای فرش یکشید. بعضی مواد شیمیایی برای پوست مضر است پس مراقب باشید که از این مواد شیمیایی به پوست شما اصابت نکند ، بنابراین در هنگام استفاده از این محصولات برای از بین بردن لکه ها ، از دستکش استفاده کنید.

انواع خاصی از فرش مانند جنس های پلی پروپیلن وجود دارد که با خیال راحت برای پاک کردن لکه های فرش توسط آب و سفید کننده پاسخ می دهند. می توانید مخلوطی از 1/4 فنجان سفید کننده را تا 1 فنجان و 1/4 آب در یک بطری اسپری آماده کنید. خیس کنید،سپس با آب گرم بشویید و تکرار کنید تا لکه فرش از بین برود

از بین بردن خون از روی فرش

اضطراب زیادی در رابطه با لکه های خون روی لباس و فرش وجود دارد ، اما وقوع این اتفاق انقدر هم وحشتناک  نیست. برای برداشتن لکه خون ، باید لکه را هر چه سریعتر پاک کنید. مانند همه لکه ها ، هر چه سریعتر عمل کنید ،روش های زیادی برای از بین بردن لکه های فرش ناشی از خون وجود دارد. مطمئن باشید می توانید مطمئن باشید که پس از انجام نکات زیر ، لکه کاملا برداشته می شود. در اینجا چند روش برای از بین بردن لکه های خون از روی فرش آورده شده است:

هنگام پاک لکه های خونی روی فرش ها ، همیشه به جای آب گرم یا گرم از آب سرد استفاده کنید. این مهم است زیرا خون با گرما منعقد می شود و سرما باعث جلوگیری از نفوذ خون به الیاف فرش می شود.

در یک بطری مواد شوینده لباس ،یا مایع ظرفشویی و آب سرد را مخلوط کرده ، سپس روی لکه اسپری کنید.و آن را مرطوب کنید تا لکه فرش کاملاً خیس شود. سپس از یک حوله کاغذی یا یک پارچه سفید خشک برای پاک شدن لکه استفاده کنید تا خون به پارچه منتقل شود. با آب سرد بشویید و در صورت لزوم تکرار کنید.برای طهارت فرش لازم است که بعد از پاک کردن جای لکه،قسمت خونی شده را  با دقت بشویید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید