نوشابه‌های گازدار از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در جهان محسوب می‌شوند، اما آیا اطلاع دارید که می‌توان از این نوشابه‌ها در بخش نظافت و لکه‌بری هم استفاده کرد؟

 نوشابه‌های گازدار چه کاربردی در نظافت خانه دارند؟
نوشابه‌های گازدار یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در جهان محسوب می‌شوند، اما آیا اطلاع دارید که می‌توان از این نوشابه‌ها در بخش نظافت و لکه‌بری هم استفاده کرد؟

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، یک رسانه عربی با انتشار گزارشی به موارد مصرف نوشابه‌های گازدار در نظافت اشاره کرد که برخی از آنها را برمی‌شمریم:

تمیز و براق کردن سکه‌های قدیمی: به افراد علاقه‌مند به جمع‌آوری سکه‌های قدیمی پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ تمیزی و براقی این سکه‌ها، آنها را شب تا صبح در فنجانی مملو از نوشابه قرار دهند و بعد آنها را با یک پارچه خیس پاک کنند.

از بین بردن زنگ‌زدگی: ابزارهای زنگ‌زده را در طول شب درون نوشابه قرار داده و صبح آنها را با یک برس تمیز کرده سپس با یک پارچه خیس پاک کنید. بعد بگذارید تا کاملاً خشک شوند.

تمیز کردن شیارهای بین سرامیک: به مرور زمان جرم‌هایی در شیارهای بین سرامیک منازل شکل می‌گیرد، برای تمیز کردن آنها کمی نوشابه روی سطح ریخته و برای چند دقیقه به حال خود رها کنید سپس با مسواک این شیارها را برس زده و خشک کنید.

تمیز کردن سنگ دستشویی: یک لیتر نوشابه را داخل توالت ریخته و به مدت دو ساعت به حال خود رها کنید. این کار می‌تواند کدری و زردی به‌وجودآمده در سنگ دستشویی را از بین ببرد و سنگ را براق کند.

جرم‌زدایی تابه‌های سوخته: تابه‌ها و به خصوص سینی‌های فر را می‌توان با نوشابه جرم‌زدایی کرد، نوشابه را روی چربی‌های خشک‌شده بریزید سپس به مدت 24 ساعت به حال خود بگذارید، بعد از آن با برس آن را بشویید و آبکشی معمول را انجام دهید.

لکه‌زدایی پارچه: دو قاشق نوشابه روی لکه‌ها بریزید بعد به صورت ملایمی چنگ زده و سپس به حالت معمول آن را بشویید. این روش برای از بین بردن لکه‌های خون روی لباس بسیار مناسب است.

از بین بردن لکه‌های روغن در پارکینگ: اگر پارکینگ شما هم حاوی لکه‌های بزرگ ناشی از روغن‌ریزی خودرو است، می‌توانید کمی نوشابه در محل روغن‌ها ریخته سپس از شب تا صبح آن را به حال خود رها کنید و صبح با برس و آب آن را بشویید.

تمیز کردن وایت‌برد: اگر رد ماژیک روی وایت‌برد شما باقی مانده است یا بخشی از آن لک شده، می‌توانید با یک پارچه آغشته به نوشابه این مشکل را حل کنید.

لکه‌های قیر روی سرامیک: برای این کار هم کمی از نوشابه را روی لکه‌ها ریخته و 10 دقیقه منتظر بمانید سپس با برس آن را پاک کرده و با پارچه‌ای خیس محل را تمیز کنید، دیگر خبری از لکه نخواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید