زهره هراتیان رئیس ایفمارک یا مرکز پزشکی فیفا در ایران با اشاره به این که به برخی بازیکنان اعلام شده که شرایط بازی در لیگ برتر را ندارند گفت: به خود بازیکن و باشگاه اعلام کرده‌ایم و با وجود قوانین فیفا نمی‌توانیم اسامی را عمومی اعلام کینم.

به گزارش سلام نو،امروز خبری منتشر شد که براساس آن چند بازیکن لیگ برتری به دلیل آنچه حفظ سلامت خودشان عنوان شده نتوانسته اند مجوز حضور در لیگ برتر را بگیرند . زهره هراتیان رئیس ایفمارک یا مرکز پزشکی فیفا در ایران در این ارتباط به "ورزش سه " گفت:" با توجه به قوانینی که وجود دارد ما اجازه نداریم که اسم این بازیکنان و باشگاهشان را اعلام کنیم ما تنها به خود بازیکن و باشگاه اعلام کرده ایم که شرایط برای حضور در لیگ برتر را ندارند."

او درباره اینکه این بازیکنان ایرانی بوده اند یا خارجی گفت:« این بازیکنان ایرانی هستند. چند بازیکن خارجی که مشکل داشتند تا به مرحله کمیسیون برسد را خود باشگاه ها نخواستند.» هراتیان همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته هم بازیکنانی بودند که مشکلاتی داشتند افزود:« بله برخی بازیکنان امسال و سال گذشته بودند که مشکلاتی داشتند اما این مشکلات حل شدنی بود و آن ها با بستری شدن یکی دو روزه در بیمارستان توانستند مشکلشان را حل کرده و مجوز بازی بگیرند. اما بازیکنانی که مجوز نگرفته اند مشکل قلبی دارند.»

او اضافه کرد:« فیفا بشدت روی این موضوع حساس است که بازیکنان مشکلات قلبی نداشته باشند چرا که نمی خواهد بازیکنی در وسط بازی به خاطر ایست قلبی دچار مشکل شده یا فوت کند.»

دکتر هراتیان همچنین گفت:« ما کمیسیونی داریم که تمام آزمایش ها را انجام می دهند و واقعا خوشحال هستیم که توانستند این مشکلات را تشخیص بدهند. من حتی پرونده های این بازیکنان را برای پزشکانی در آلمان و آفریقای جنوبی که عضو کمیسیون پزشکی فیفا هستند فرستادم تا نظر آن ها را بپرسم و آن ها هم گفتند که صلاح نیست ورزش حرفه ای انجام بدهند.»

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید