در حالی که به گفته وزیر صمت قیمت حقیقی پراید 111 حدود 35 تا 36 میلیون تومان است یک کارشناس خودرو در صدا و سیما از قیمت 5 میلیونی پراید خبر داده است. خبری که با واکنش های زیادی همراه بوده است.

سلام نو – سرویس اقتصادی: اخیرا یکی از کارشناسان صنعت خودرو در اظهاراتی پرحاشیه گفته قیمت واقعی پراید 5 میلیون است. فارغ از اینکه این حرف تا چه میزان صحیح باشد این کلیپ با اقبال خوب مخاطبان رو به رو شده است.

به گزارش سلام نو، کمتر از یک ماه قبل بود که وزیر صنعت درباره بازار خودرو سخنانی را مطرح کرد و ضمن انتقاد از وضعیت خودروسازی در کشور گفت به عقیده او قیمت حقیقی پراید 111 حدود 35 تا 36 میلیون تومان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرده بود: طرح ساماندهی خودرو در حال انجام و هدف از اقدامات ما این است که از وضع موجود به وضعی برسیم که در شان ملت ایران باشد و این موضوع به گذشت زمان نیاز دارد. رضا رحمانی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده خودرو یعنی قیمت محاسباتی و قیمت بازار داریم، ‌گفته است: فعلاً به علت نوسانات حوزه کلان اقتصادی مانند ارز و جنبه های روانی بازار، برخی تقاضاها برای حفظ ارزش پول به طور غیرواقعی ایجاد شد

بازار خودرو این روزها پرالتهاب است. البته دلیل این التهاب قیمت خودرو نیست. کمااینکه در روزهای اخیر اتفاقا با کاهش قیمت خودرو مواجه بوده ایم. با این حال از بازداشت مدیران عامل سابق شرکت های خودروسازی مطرح تا افشای بخشی از نفوذ مافیای خودرو در این صنعت باعث شده تا بسیاری از اخبار در محافل اقتصادی حول محور بازار خودرو بچرخد.

در چنین شرایطی صحبت از پراید 5 میلیونی دامنه واکنش ها را افزایش داده است. این موضع گیری در حالی اتخاذ شده که رضا رحمانی پیش تر توضیحاتی ارائه داده بود و گفته بود: قیمت بازاری پراید در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۵۱ میلیون تومان است. ما در وزارت صنعت در پی آن هستیم تا شرایط عادی و کیفیت و تنوع و تیراژ خودرو، اصلاح شود. طرح ساماندهی و برنامه دو ساله داریم و خودرو سازی را به اهلش واگذار خواهیم کرد تا اصلاح شود. رشد صنعت منفی شد.

در فضای توییتر بسیاری نسبت به این کلیپ واکنش نشان داده اند. برخی معتقد بودند این جملاتی که آقای خاکسار، کارشناس خودرو در صدا و سیما به زبان آورد غلو شده بوده است. یک کاربر اظهار کرده قیمت تمام شده پراید با توجه به قیمت نهاده های تولید (مواد اولیه، انرژی و نیروی انسانی) در حال حاضر بالای 30 میلیون هست و اینکه پراید خودرویی با حداقل امکانات و با کیفیت نازل هست بحث دیگری است.

کاربر دیگری هم به طنز گفته در حال حاضر با پنج میلیون تومان دوچرخه هم نمی تواند بگیرد. در مقابل کاربران زیادی تاکید کرده اند که قیمت واقعی پراید قدر مسلم کمتر از 50 میلیون است و خودروسازان به مردم راست نمی گویند.

بی کیفیت بودن خودروی پراید در طی این سالها و تصادفات و تلفاتی که این خودرو با خود به همراه داشته باعث شده تا بسیاری از پراید به عنوان ارابه مرگ یاد کنند. ارابه مرگی که به گفته مقامات مسئول قرار است از سال 99 تولید نشود. هرچند بسیاری از کارشناسان بر این باورند تا زمانی که نیاز به پراید در مردم وجود داشته باشد پایان تولید آن عملیاتی نخواهد بود.

به گفته یک کارشناس خودرو در حال حاضر ناوگان خودروی سنگین بسیار فرسوده است. اما پلیس نتوانسته جلوی تردد خودروی سنگین را بگیرد. وضعیت پراید هم همین گونه است. یک سری چیزها از نظر تئوری بسیار ساده است. اما از نظر اقتصادی و سیاسی عملا نمی توان جلوی آن را گرفت.

حال سوال اصلی اینجاست آیا واقعا قیمت این خودروی ناامن که با وجود تمام واکنش ها علیه آن تاکنون بیشترین فروش خودرو تا کشور را داشته 5 میلیون است یا باید حرف های وزیر صمت که از قیمت بالای 30 میلیونی پراید می گوید را باور کرد.

خاکسار، کارشناس خودرو: قیمت واقعی پراید 5 میلیون تومان است

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید