برنامه تغذیه انعطاف پذیر سالم، بهینه سازی غذا نامیده می شودکه باعث کاهش وزن آسان و لذت بخش می شود. در این برنامه تغذیه ای، شمارش میزان کالری مصرفی و غذای کم پروتئین جایی ندارد و فقط هر نوع غذای سالمی که در سبزی فروشی ها و دستور غذاها برای تهیه وعده های دوستانه و خانوادگی می بینم وجود دارد.  این برنامه به شما کمک می کند تا شیوه خرید، پختن و خوردنتان را تغییر دهید.

بابراین بدون هیچ احساس گرسنگی و یا حذف یک سری مواد غذایی و به شیوه ای کاملا علمی وزن کم کنید. در این رژیم غذایی محدودیت ها بسیار ناچیز هستند. به طور کلی این نوع رژیم فاقد هر گونه فاز و مرحله است. با این نوع رژیم غذایی می توانید غذاهای متنوعی میل کنید.

در همه رژیم های غذایی دو اصل کلیدی وجود دارد:

تعادل کالری 2. رعایت رژیم غذایی که جزو آن دسته از رژیم غذایی است که هر دو را رعایت کرده است و تنوع فراوانی دارد.

سه مرحله آسان برای برنامه تغذیه بهینه سازی غذا

وعده غذایی خود را با غذاهای معمول پر کنید

غذاهای معمولی کلید موفقیت شما در کاهش وزن هستند. غذاهایی مانندگوشت، تخم مرغ، ماهی، پاستا، سیب زمینی، میوه و سبزیجات  جزو این گروه هستند. این موارد موجب سیری می شوند. بنابراین بدون اینکه وزنتان افزایش یابد می توانید میل کنید.

حجم غذای سالم را افزایش دهید

بر خلاف رژیم های غذایی که مبتنی بر محرومیت از خوردن هستند، در این رژیم غذایی این امکان برای شما فراهم شده است که به مقدار زیاد بخورید و در عین حال وزن کمک کنید.کلید اصلی این رژیم تمرکز بر احساس سیری است. افراد در این رژیم به دلیل تنوع غذایی که می خورند احساس سیری می کنند و این به دلیل تعدادکالری یا میزان چربی، پروتئین و یا کربوهیدرات نیست.

با این برنامه در مدت زمان کم نمی توانید وزن کم کنید، بنابراین این رژیم غذایی یک برنامه بلند مدت است که شما با تنظیم کالری روزانه و مصرف کالری از طریق پیاده روی و ورزش به اهداف خود می رسید. غذاهای سالم مانند شیر، پنیر، غلات صبحانه و نان جو  از این مواد هستند که موجب تعادل رژیم غذایی شده و دارای مواد مغذی، مخصوصاً فیبر و کلسیم هستند.

ازsyn  ( سینرژی هم افزایی) لذت ببرید

غذاهایی که میزان آنها کم اما کالری بالایی دارند مانند؛ شیرینی، کیک و الکل، در لاغری جهانی syn نامگذاری می شوند. اینها غذاهایی هستند که ممکن است باعث تلخی شوند.  این کلمه نشان دهنده تمام رفتارهایی است که به ما لذت می دهند و به ما کمک می کند تا با رژیم غذاییمان کنار بیاییم.

پس مقدار کمی از آنچه که دوست دارید میل کنید و لذت ببرید؛ مانند، یک قطعه شکلات و یا یک لیوان نوشیدنی. وقتی این کار را انجام بدهید دست کشیدن از رژیم غذایی نادرست شما را دچار وسوسه نمی کند.

پشت این رژیم غذایی حقایق علمی نهفته است

آیا واقعاً امکان پذیر است غذاهایی مانند؛ پاستا، سیب زمینی و گوشت را مصرف کرد و با وجود این لاغر شد؟

بهینه سازی غذا بر اساس علم بی نیازی( احساس سیری) و حجم انرژی( در هر گرم ماده غذایی چقدر کالری وجود دارد) بنا شده است. غذاهای معمول موجب سیری می شوند و کالری کمی دارند. این نوع غذاها برای مدت طولانی تری ما را سیر نگه می دارند و به طور طبیعی جذب کالری را کاهش می دهند. این به این معناست که شما هر چقدر که دلتان می خواهد می توانید غذا بخورید و وزن کم کنید بدون اینکه گرسنه بمانید یا چیزی را حذف کنید.

هیچ رژیم غذایی و یا برنامه کاهش وزنی برای همه مناسب نیست

بسیاری از کارشناسان رژیم غذایی معتقدند که کلید کاهش وزن پایدار در زندگی، تعهد شخصی به زندگی سالم و پایه ای از  انتخاب غذای مغذی است. هیچ رژیم غذایی و یا برنامه کاهش وزنی برای همه مناسب نیست. بنابراین قبل از اینکه شما تصمیم به سرمایه گذاری در یک رژیم برنامه غذایی بگیرید، ابتدا هوشمندانه آن را بررسی کنید. سوالات کلیدی در مورد شیوه زندگی، بودجه و سابقه رژیم غذایی گذشته خود را برای اطمینان از انتخاب برنامه ای که احتمالاً برای شما مناسب است انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید