هنگامی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید، بسیاری ازمتخصصان بهداشت همراه با برنامه های رژیم غذایی،  پیاده روی سریع را به عنوان یک ورزش هوازی با کالری سوزی بالا توصیه می کنند.  اما روزانه چه اندازه باید راه بروید، تا در دستیابی به اهداف کاهش وزن، موفق شوید؟

چقدر روزانه برای کاهش وزن قدم می زنید؟

برای کاهش وزن باید در بیشتر روزهای هفته، یک  پیاده روی سریع 30 تا 90 دقیقه ای داشته باشید.  در بعضی روزها می توانید بیشتر پیاده روی کنید، اما زمان پیاده روی درکل هفته باید حداقل 150 دقیقه (2.5 ساعت) باشد.

شما باید به اندازه کافی سریع قدم بردارید، باید سخت تر از حد معمول نفس بکشید و بتوانید با جملات کامل صحبت کنید اما نمی توانید آواز بخوانید. می توانید از خواندن نوار تناسب اندام، برنامه یا مانیتور ضربان قلب استفاده کنید، تا اطمینان حاصل کنید که با شدت متوسط ​​ورزش می کنید. می توانید مدت زمان پیاده روی خود را به مدت 10 دقیقه یا بیشتر تقسیم کنید، هنگامی که با سرعت زیاد، به مدت بیش از 30 دقیقه در یک ساعت پس از گرم شدن قدم می زنید، بدن شما شروع به چربی سوزی میکند.

با دوره های کوتاه تر پیاده روی را شروع کنید

با دوره های کوتاه تر پیاده روی را شروع کرده و به طور پیوسته زمان پیاده روی خود را افزایش دهید. درابتدا سعی کنید هر روز پشت سر هم پیاده روی نکنید. در روزهای غیر پیاده روی خود، تمرین های قدرتی را امتحان کنید.

اگر احساس کسالت وخستگی میکنید،  یک روز مرخصی بگیرید و استراحت کنید. اما حتماً روز بعد دوباره پیاده روی را شروع نمایید. اگر به هدف کاهش وزن خود رسیده اید و در حفظ وزن خود تلاش می کنید، بیشتر روزهای هفته 60 تا 90 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط انجام دهید.

در 30 دقیقه می توانید چند گام طی کنید؟

اگر به مدت 30 دقیقه با سرعت قدم بردارید ، مسافتی که طی خواهید کرد، حدود دو و نیم تا سه کیلومتر یعنی سه تا چهار هزار و پانصد قدم است اگر زمان لازم برای پیاده روی  به مدت 30 دقیقه را ندارید، برنامه خود را به مدت کوتاه تر حداقل 10 دقیقه با سرعت سریع، دو یا سه بار در روزتغییر دهید.

همیشه لازم نیست پنج دقیقه اول را با تمرینات سبک وآسان شروع کنید. شما میتوانید از پله ها یا تمرینات پر فشار دیگر استفاده کنید، تا از یک پیاده روی کوتاه مدت نهایت فایده را برده باشید. با قدم زدن سریع ، در مدت 30 دقیقه 100 تا 300 کالری (بسته به وزن خود) یا200 تا 600 کالری در یک ساعت می سوزانید.

در طول 30 دقیقه اول ورزش، بدن شما قندهایی را که به عنوان سوخت ذخیره می شوند، می سوزاند. برای ادامه کار ، بدن شما چربی را از سلولهای چربی آزاد کرده و شروع به سوزاندن آنها می نماید.  این چربی ذخیره شده دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید از دست بدهید و دلیل خوبی برای تقویت استقامت در پیاده روی است تا بتوانید بیش از 30 دقیقه در هر زمان پیاده روی کنید. در بیشتر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید تا در هفته 1000 تا 3000 کالری اضافی بسوزانید و سوخت و ساز خود را هر روز بهبود ببخشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید