۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 25699822

انتخاب و خوردن غذای سالم تر می تواند یک چالش بزرگ باشد. تنها اگر تشویق کننده نامرئی در کنارتان باشد که شما را به خوردن صحیح استیک هویچ به جای چیبس، یا جو دو سر به جای ذرت شیرین منجمد راهنمایی کند.

غذاهای مضر را در دسترس نگذارید

هرچیزی که در دید نباشد از ذهن نیز بیرون می رود. غذاهای مضر و اسنک ها را در قسمت های عقب کابینت و یا کابینت های بالایی بگذارید، به هیچ وجه آنها را در پیشخوان نگذارید. همچنین قرار دادن غذاهای مضر در محل های نامعلوم وسوسه خوردن آنها را کم می کند.

بشقاب تان را تغییر دهید

لازم نیست از یک بشقاب بزرگ استفاده کنید. از یک بشقاب کوچکتر، کاسه کوچکتر و فنجان و یا حتی بشقاب کنترل مقدار غذایی استفاده کنید. استفاده از یک بشقاب کوچکتر( حدود 20 تا 30 درصد کوچکتر از حد معمول) ایده آل است، زیرا تغییر کوچکی در سایز بشقاب واضح نیست و همان اندازه غذا را بزرگتر نشان می دهد. همچنین سعی کنید غذاهای سالم و سبزیجات بیشتری را در بشقاب بگذارید، مثلاً به جای نان، سالاد بیشتری در بشقاب خود قرار دهید.

روی آنها برچسب بزنید

عبارت های چغندر های سالم و یا چغندرهای بامزه ترغیب کننده هستند. مراقب باشید که رنگ و طراوت محصولات فروشگاه، در خرید آنها موثر است. این عمل به منظور ترغیب مردم برای خوردن سبزیجات و با لذت است. دانشمندان پیشنهاد می کنند به محصولات سالم در منزل مخصوصاً زمانی که می خواهید کودک را ترغیب به خوردن آنها کنید، برچسب تشویق کننده بزنید.

ابزارهای آشپزخانه را آماده نگه دارید

بگذارید وسایل آشپزخانه موجب ایجاد اشتیاق در شما بشوند. لوازم پخت و پز غذاهای سالم  راطوری بگذارید که به آنها دسترسی آسان داشته باشید. مثلا مخلوط کن و آرام پز را در جلو دید قرار دهید، مطمئنا اینگونه احتمال استفاده از آنها بیشتر است.

قسمت بندی کنید

اگر از یک اسنک و یا غذایی که شما را ترغیب می کند بیش از حد استفاده می کنید( مثلا غلات صبحانه یا پاستا)، از قبل تقسیم بندی آن به بخش های مناسب ،ایده بسیار خوبی است. اندازه گیری مقادیر سالم در کیسه های کنترل شده، علاوه بر صرفه جویی در زمان پخت و پز به جلوگیری از پرخوری نیز کمک می کند.

چه باور داشته باشید یا نه؛ شما با حقه زدن به خودتان می توانید سالم تر غذا بخورید. ایجاد کمی تغییر  در عادت های روزانه شما را به گرفتن تصمیمات بهتر سوق می دهد. تشویق غیر آگاهانه مانند انتخاب غذای سالم تر، موجب آسان تر شدن این تصمیم و ایجاد رفتارهای مثبت در دراز مدت می شود.

حالا می توانید این 7 ترفند را که به شما در سالم غذا خوردن کمک می کند بررسی کنید:

غذاهای سالم را در دسترس قرار دهید

راهبردی ایجاد کنید که به غذاهای دارنده مواد مغذی، دسترسی آسان تری داشته باشید. در نتیجه درست زمانی که عجله دارید به جای اسنک به سراغ آنها می روید. و آن ها را در مکان هایی که راحت به آنجا دسترسی دارید شامل: روی پیشخوان آشپزخانه، درون قوطی های مشخص و قسمت جلویی یخچال قرار دهید.

2. میوه ها و سبزیجات را از قبل آماده کنید

برش میوه ها و سبزیجات، یک ترفند آسان و سریع است. همه ما در زندگی مشغله داریم و انجام این کار هوشمندانه، تأثیر گذار است. ظرف آب و میوه ها را در قسمت جلویی یخچال بگذارید که رسیدن به آنها آسان تر از آبمیوه و نوشابه باشد که علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن، شما را از خوردن کالری اضافی باز می دارد. پزشکان پیشنهاد می کنند میوه های تابستانی مانند: هلو و هندوانه و میوه های زمستانی مثل سیب و مرکبات را بیشتر مصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید