چه چیزی از دارچین برای شما خوب است؟ دارچین در انواع مختلف دستور العمل ها و غذاها به خوبی کاربرد دارد. علاوه بر عطر و طعم دلایل بیشتری وجود دارد که از آن در آشپزی خود استفاده می کنید. بیشر مزایای سلامتی دارچین به دلیل وجود آنتی اکسیدان های آن است. این آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های قدرتمند، با محافظت از بدن در برابر صدمات اکسیداتیو از طریق رادیکال های آزاد که می توانند مضر باشند، از سلامت کلی بدن حمایت می کنند.

آیا دارچین برای شما مفید است؟

تمام دارچین ها از نظر ارزش غذایی یکسان نیستند. دو نوع دارچین اصلی وجود دارد: دارچین سیلان وکاسیا. کاسیا نسبت به سیلان مقرون به صرفه تر و محبوب تر است، اما  استفاده از سیلان در مقادیر بیشتر ضرری ندارد. اگرچه تحقیقات نشان می دهد دارچین بر بسیاری از شرایط سلامتی تأثیر می گذارد، اماهنوز تحقیقات بیشتری نیاز است. دارچین نباید جایگزین سایر غذاهای سالم، عادات یا داروها (در صورت لزوم) شود. اما خوشبختانه می توانید مقداری از این مزایای سلامتی را بگیرید. یا از  هر یک از این ادویه ها به دلیل فواید زیبایی استفاده کنید.

دارچین ممکن است التهاب را کاهش دهد

برخی تحقیقات نشان می دهند که آنتی اکسیدان های موجود در دارچین نیز ممکن است ضد التهاب باشند. بنابراین دارچین برای درد، درد عضلات و تورم نیز مفید است. دارچین را روی غذاهای دیگر که ضد التهاب هستند بپاشید.

دارچین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

دارچین ممکن است بر عوامل مرتبط با بیماری قلبی تأثیر بگذارد، اما شواهد بالینی کافی برای اطمینان از این موضوع وجود ندارد. یک  مطالعه مروری نشان داد که 120 میلی گرم دارچین در روز می تواند کلسترول LDL، سطح تری گلیسیرید و کلسترول کل را بهبود بخشد. یک مطالعه دیگر نشان داد که افرادی با رژیم های غذایی پر ادویه مانند دارچین و زردچوبه که  البته غذای چرب می خورند، باعث کاهش تری گلیسیرید میشوند.

دارچین ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد

مقاومت به انسولین یا هنگامی که بدن به انسولین کم تر واکنش نشان می دهد، با سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک در ارتباط است. مطالعات نشان داده اند که در کنترل قند خون با دارچین در افراد مبتلا به دیابت پیشرفت هایی وجود دارد. دارچین نه تنها قند خون را کاهش می دهد بلکه باعث افزایش حساسیت به انسولین می شود.  خوردن دارچین با یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا می تواند به جلوگیری از افزایش قند خون کمک کند. دارچین نباید استراتژی اصلی یا درمان طولانی مدت برای کنترل قند خون باشد، زیرا باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

عصاره دارچین می تواند موجب محافظت در برابر سرطان شود

مقدار زیادی آنتی اکسیدان موجود در دارچین می تواند در برابر آسیب DNA و جهش سلولی مرتبط با سرطان محافظت کند. با این حال، تحقیقات فعلی فقط در مورد حیوانات و مطالعات آزمایشگاهی است. تحقیقات بیشتری در انسان برای ارائه شواهد بالینی برای استفاده های سنتی  از دارچین در برابر سرطان نیاز است.

دارچین برای مبارزه با عفونت های خاص مفید است

روغن دارچین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. سینامالدئید یکی از مولفه های اصلی ادویه است که از بدن در برابرعفونت محافظت می کند. هنوز هم تحقیقات بیشتری در مورد انواع عفونت  هایی که با  دارچین کاهش می یابند نیاز است. تحقیقات نشان می دهد که از رشد لیستریا و سالمونلا جلوگیری می کند و می تواند یک درمان موثر در برابر عفونت های مخمر باشد .

دارچین برای سلامتی دهان و دندان شما مفید است

به لطف اثرات ضد میکروبی ادویه دارچین، می تواند برای سلامتی دهان شما مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که به ویژه در جلوگیری از پوسیدگی دندان  و بوی بد دهان بسیار عالی است.

دارچین یک ماده عالی برای رژیم غذایی شما است

تحقیقات بیشتری در مورد میزان فواید سلامتی دارچین مور نیاز است. برخی تحقیقات اولیه حاکی از آن است که دارچین نیز ممکن است اثرات مثبتی بر مولتیپل اسکلروزیس، HIV  و بیماری آلزایمر داشته باشد. اما آیا دارچین خوب است؟ برای پاشیدن روی مواد غذایی به عنوان راهی مطمئن برای تقویت آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی مفید است.

به دلیل کمبود تحقیقات انسانی نباید اصلی ترین روش درمانی باشد، اما خوردن آن به هیچ وجه ضرری نخواهد داشت. به علاوه، طعم خوشمزه دارچین با انواع مختلفی از محصولات خوب جور می شود و باعث می شود میوه و سبزیجات بیشتری بخورید. اضافه کردن ادویه های کم کالری مانند دارچین به دستور العمل های غذایی یکی از نکته های مصرف غذای سالم است که ممکن است زندگی شما را تغییر دهد .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید