براساس اعلام تریدینگ اکونومیکس، نرخ بیکاری در نروژ و اسپانیا کاهش یافت.

به گزارش سلام نو، نرخ بیکاری در اسپانیا به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است. تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ نرخ بیکاری در ششمین اقتصاد بزرگ اروپایی با ۰.۶۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سه ماهه قبل به ۱۴.۲ درصد رسید که هر چند بیشتر از نرخ ۱۳.۷ درصد پیش بینی شده توسط کارشناس است اما از سال ۲۰۰۸ به این سو چنین نرخ پایینی در اسپانیا به ثبت نرسیده بود.

در بین استان های مختلف این کشور، نرخ بیکاری در کاتالونیا ۱۱.۱۷ درصد و در مادرید ۱۰.۵۴ درصد بوده است. متوسط نرخ بیکاری اسپانیا در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹ برابر با ۱۶.۵ دصرد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳ با ۲۶.۹۴ درصد و پایین ترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه سوم سال ۱۹۷۶ با ۴.۴۱ درصد بوده است. طی این مدت شمار بیکاران اسپانیایی ۱۲۳هزار و ۶۰۰ نفر کاهش داشته و به ۳.۲۳۱ میلیون نفر رسیده است.

در بین بخش های مختلف بخش خدمات بیش از همه اشتغال زایی داشته است و این در حالی است که بیشترین کاهش فرصت های شغلی در حوزه ساخت و ساز بوده است. شمار افراد دارای شغل اسپانیا طی این مدت با ۳۳۳هزار و ۸۰۰ نفر افزایش به ۱۹.۸ میلیون نفر رسیده است.

نرخ بیکاری در دیگر کشور اروپایی یعنی نروژ نیز کاهشی بوده است: تا پایان سه ماهه منتهی به ژوئن نرخ بیکاری در نروژ با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به سه ماهه نخست سال به ۳.۴ درصد رسیده است که تقریبا معادل نرخ پیش‌بینی شده برای این کشور است.

طی این مدت شمار افراد فاقد شغل با ۱۱هزار نفر کاهش به ۹۵هزار نفر رسیده است و شمار افراد دارای شغل هزار نفر افزایش داشته است تا به ۲.۷۱۱ میلیون نفر برسد. متوسط نرخ بیکاری نروژ در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۶۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژانویه ۲۰۱۶ با ۵.۱ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به اکتبر ۲۰۰۲ با ۲.۴ دصرد بوده است./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید