دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز گفت که احتمالا پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس 98 وجود دارد ولی باید واقع بینانه حرکت کنیم تا اعتماد مردم را کسب نمائیم

به گزارش سلام نو، دبیرعالی جامعه روحانیت گفت: بعد از ۴۰ سال وقت آن رسیده که نقاط ضعف و قوت را شناسایی و اعلام کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز، عصر امروز در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد و به درک واصل شدن منافقین در این عملیات گفت: امام با بصیرت و فهم و هوش الهی هم ماهیت این جریان فاسد را شناختند و هم علی‌وار در برابر این جریان ایستادند و با هوشمندی منافقین را شناسایی کردند و تدابیر شایسته‌ای را در مسیر تاریخ معاصر اتخاذ کردند و هرچه زمان می‌گذرد بیشتر به عزم ایشان پی می‌برد و یک مانع فساد را از سر راه انقلاب برداشتند و اگر این جریان فساد می‌ماند، معلوم نبود چه بر سر انقلاب می‌آمد.

وی افزود: باقی‌مانده‌های این جریان هنوز هم در حال فتنه‌انگیزی هستند و اطلاعاتشان از طریق زیرپاکشی و جاسوسی‌ها به دست دشمنان می‌افتد و عامل بسیاری از اقدامات بوده‌اند و جنگ آشکار و پنهانی با اینها داریم. این فرقه ضاله به تمام قد در خدمت دشمنان هستند و از جهات مختلف در جبهه دشمن با کارکردهای مختلف هستند.

پورمحمدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: از نظر سیاسی یک فضای بانشاط سیاسی داریم و دستاورد سیاسی ما کوچک نیست و یک روز نظام انتخاباتی ما متزلزل نشده و در کسب قدرت امنیتی و اطلاعاتی هم دستاوردمان فوق‌العاده است.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند تاب‌آوری و مقاومت ما و توسعه فرهنگی و تمدنی و تاثیرگذاری بین‌المللی را ناشی از توان اطلاعاتی ما بدانند اما حواسمان باشد این یک انحراف است و بخشی از این القای دشمن است، اگر در کشور اتفاقی افتاده ناشی از یک تلاش جمعی و گسترده در همه ابعاد با انگیزه‌های بالا است. من خودم در حوزه‌های امنیتی بودم و محصول دستاوردها را به‌دست می‌آوردیم و از تلاش‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده می‌کردیم‌.

وی افزود: اینکه موشک ما پهپاد آمریکایی را می‌زند محصول تلاش یک نسل با اعتقاد است که می‌خواهد کشور را به جایگاه بالا برساند و آن فرمانده رشید ما که از موشک در خط مقدم استفاده می‌کند یا آن مامور امنیتی، برخوردار از یک عقبه علمی هستند که بروز نمی‌دهند.

پورمحمدی تصریح کرد: در بیانیه گام  دوم، رهبر انقلاب  پیشنهاداتی برای آینده دارند و در صدر آن یک نکته است و آن این است که نگاه خوش‌بینانه به آینده داشته باشیم. امیدآفرینی یک اصل است و ملت ما در جنگ یاس و امیدواری، امید خود را اثبات کرده و در جنگ تسلیم دشمن شدن و اراده و توکل به خدا، سربلند بیرون آمده است. همین موجب تزلزل دشمنان شده و دستاورد ارزشمندی است.

دبیرعالی جامعه روحانیت با اشاره به اینکه در انتهای بیانیه، رهبر انقلاب در موضوع سبک زندگی آن را به فرصت دیگری موکول کردند و مقابله با سبک زندگی غربی را نیازمند جهاد دانستند، گفت: سبک سیاسی جامعه ما و رفتار سیاسی ما چگونه است؟ جامعه‌ای که همه‌ زندگی‌اش را به صندوق رای سپرده، فضای سیاسی و عملیات سیاسی از اهمیت بالای برخوردار است و از این جهت ضعف زیادی داریم. ما تعریف جامع و کاملی از دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌ها نداشتیم و حتی رویکرد جناح‌هایمان تعریف شده نیست.

وی افزود: هروقت انتخابات می‌شود وقت زیادی صرف ساماندهی فعالان سیاسی می‌شود تا شعارمان را انتخاب کنیم. ما باید سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و بین‌المللی را مشخص کنیم اما چون وقت این‌کارها را نداریم وقتی به مجلس می‌رویم نمی‌دانیم چه‌کار می‌خواهیم کنیم. این یک مشکل جدی است و در گام دوم نیازمند ساماندهی رفتار سیاسی هستیم که تشکل‌ها چگونه می‌توانند ظهور و بروز کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه هنوز مرزهای فعالیت در مجلس، دولت، شوراها و نهادهای امنیتی مشخص نیست و تبیین نشده و خروجی تلاش ما، خروجی کمی هست و این بخاطر سازوکار معیوب سیاسی است، اظهار داشت: جامعه روحانیت در تلاش است کار جناحی و سیاسی نکند چراکه ما گروه سیاسی نیستیم و یک کارکرد روحانیتی روشن داریم و وقت زیادی می‌گذاریم که دوستان ارزشی و انقلابی را یکصدا کنیم و گفتیم اگر خواسته ما که وفاق است محقق شد، مردم هم به سمت شما دعوت می‌کنیم. ۶ ماه دیگر انتخابات است و در سازوکار هماهنگی‌ها هستیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت گفت: بعد از ۴۰ سال وقت آن رسیده تجربه‌های گذشته را وسط بگذاریم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و اعلام کنیم.

وی افزود: ما سبک اداری و دیوان‌سالاری خود را مشخص نکردیم و هنوز بحث جدی داریم. امروز ۱۷ میلیون پرونده داریم و اگر تکراری‌ها را حذف کنیم ۱۲ میلیون می‌شود که یک رکورد است که این همه اختلاف اجتماعی وجود دارد و به دادگاه کشیده می‌شود. سبک اداری و مدیریتی ما در حال هزینه‌زایی است و دغدغه‌ها و ناخرسندی‌هایی ایجاد کرده و بسیاری از مدیران و مسئولان چه خودشان و چه همکارانشان، همه ناموفق‌اند. یکی از اقدامات در گام دوم انقلاب، اصلاح سبک اداری و مدیریتی است.

پورمحمدی متذکر شد: این حرف‌ها را از آنجا راحت می‌زنم که کشور قادر به حل آن است و برای تحول عمیق به بلوغ رسیدیم و جا دارد که با الهام از حرکت نقطه عطف رهبری، باید گام دوم را در این بخش‌ها با پختگی برداریم و رویکردها و چشم‌اندازها را درست ببینیم. روحانیت باید رسالت پاسخگویی به شبهات و معتمد بودن را به خوبی ایفا کند و از خدا می‌خواهم این توفیق را تفضل کند.

وی افزود: روحانی هفته اول دولتش گفت کارهای مهم را اعلام کنید، من گفتم یارانه‌ها را منتفی کنید چراکه ماهی ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد یارانه می‌دهیم و باید دهک‌های ضعیف را شناسایی کنید و به دهک‌های پایین بیش از این مبلغ بدهیم. اما زیر بار این کار نرفت درحالی‌که  جو مجلس و دولت طرفدار نظر من بود.

دبیرعالی جامعه روحانیت در پاسخ به پرسشی درباره رای آوردن اصولگرایان در انتخابات مجلس، گفت: احتمال می‌رود اصولگرایان در این دوره پیروز می‌شوند ولی باید واقع‌بینانه حضور پیدا کرد و تلاش جدی کنیم و امیدوارم دوستان ارزشی بتوانند اعتماد مردم را کسب کنند./ تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید