رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود:  ۳۵۲ نخبه قرآنی در چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن در خراسان رضوی به رقابت پرداختند.

به گزارش سلام نو، جعفر حسینی اظهار کرد: مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از ۲۶ تیرماه به مدت پنج روز در مشهد مقدس آغاز می‌شود.

وی افزود: این مسابقات ابتدا در بخش آقایان با حضور ۱۸۱ نفر، ۲۶ و ۲۷ تیرماه در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) واقع در خیابان آبکوه، اداره کل اوقاف خراسان رضوی اجرا می‌شود و متسابقین در رشته حفظ ۵، ۱۰، ۲۰، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی به رقابت می‌پردازند.

حسینی با بیان این که مکان برگزاری مسابقات بانوان حسینیه عبدالله بن حسن واقع در خیابان امام رضا (ع)، امام رضا ۸ خواهد بود، گفت: رقابت ۱۷۱ بانو نخبه قرآنی از سراسر استان از ۲۸ تا ۳۰ تیرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به قضاوت داوران برجسته کشوری و بین‌المللی در این مسابقات، اظهار کرد: ۱۶ داور در بخش آقایان و ۱۱ در بخش بانوان قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند.

این مقام مسئول گفت: رتبه‌های برتر سایر دستگاه‌ها در مرحله کشوری نیز جواز حضور در این مرحله از مسابقات استانی را دارند.

حسینی اظهار کرد: مرحله مقدماتی هم‌خوانی و هم‌سرایی قران کریم با ضبط آثار پنج گروه شرکت‌کننده در روز دوم تیرماه در محل اداره برگزار گردید که گروه‌های برتر به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یابند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید