متاسفانه با آغاز فصل گرما و افزایش دما شاهد افزایش میزان مصرف برق هستیم که این مهم خود می تواند تأثیر بسزایی در قیمت قبض برق داشته باشد بنابراین قصد داریم تا شما را با روشهای مختلف کاهش میزان مصرف برق در فصل تابستان آشنا کنیم.

پر کردن در حد استاندارد یخچال و فریزر خود می تواند راهکار مناسبی برای کاهش میزان مصرف برق باشد  چراکه قرار دادن وسایل بیشتر از ظرفیت یخچال و فریزر خود می تواند باعث افزایش میزان مصرف برق شود همچنین باید متذکر شد که باز و بسته کردن بیش از اندازه درب یخچال و فریزر  نیز  از دیگر دلایل بالا رفتن مبلغ قبض برق می باشد بنابراین تا حد امکان از انجام این کار باید صرف نظر شود.

عدم استفاده از خشک کن لباسشویی نیز می تواند یک راهکار مناسب دیگر برای کاهش میزان مصرف برق باشد چرا که در فصل تابستان و با توجه به افزایش دما دیگر نیازی به استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی وجود ندارد.

جالب است بدانیم که نصب پنکه سقفی نیز می تواند راهکار مناسب دیگری برای کاهش میزان مبلغ برق مصرفی در فصل تابستان باشد چرا که  این پنکه ها با حرکت دورانی خود  هوا را خنک می کنند همچنین پنکه های سقفی برای تولید سرما فشار زیادی را تحمل نمی کنند.

تعویض مرتب فیلترهای دستگاه های خنک کننده هوا خود می تواند راهکار مناسب دیگری برای کاهش میزان مصرف برق باشد به گونه ای که انجام این کار برای صرفه جویی در انرژی بسیار موثر خواهد بود.

عدم شستشو ظرف ها در ماشین ظرفشویی  با استفاده از آب گرم نیز تاثیر بسزایی در کاهش میزان مصرف بر خواهد داشت چرا که باید یادآور شد که در این صورت انرژی بیشتری صرف خواهد شد که این خود منجر به افزایش مصرف برق خواهد شد.

باید در نظر داشت که استفاده از یک فن مناسب برای تهویه هوا نیز خود می تواند راهکار مناسب دیگری برای کاهش میزان مصرف برق باشد چرا که با استفاده از این روش دما بیشتر در جریان خواهد بود که این روش می‌تواند باعث کاهش میزان دمای خانه نیز شود.

نصب دایمو متر نیز در زمره مهمترین راهکارهای موجود برای کاهش میزان مصرف برق می باشد چرا که از این طریق می توان مقدار لازم مصرف نور را کنترل کرد که این مهم نیز عاملی اصلی برای کاهش میزان مصرف برق می باشد.

لازم به ذکر است که از برق درآوردن وسایل برقی بدون استفاده نیز خود می تواند عامل دیگری برای کاهش میزان مصرف برق باشد چرا که همان گونه که می دانیم در برق بودن وسایل برقی بدون کاربرد نیز در میزان مصرف برق تاثیر گذار خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید