متاسفانه امروزه به دلیل استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی و همچنین افزایش نسخه‌های درمانی بی پایه و اساس باعث شده است که برخی از افراد با انجام این روش ها به راحتی سلامت خود را به خطر بیاندازند که این خود می‌تواند تبعات منفی بسیاری را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است یکی از عادت های مضر استفاده از سیگارهای الکترونیکی به منظور ترک سیگار می باشد اما این در حالی است که استفاده از این نوع سیگارها خود می تواند باعث بروز بیماریهای خطرناک در فرد شود. به عنوان مثال احتمال بروز سرطان ریه و یا برونشیت در سایه استفاده از سیگارهای الکترونیک گزارش شده است.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که به دلیل تمایل شدید افراد به کاهش وزن شاهد انجام ورزش های سنگین از سوی برخی از افراد هستیم که البته این ورزشها خود می تواند عاملی برای آسیب دیدن و یا التهاب مفاصل و استخوان ها  باشد چراکه برای کاهش وزن نمی توان تنها از فعالیت‌های ورزشی سنگین استفاده کرد بلکه در بیشتر موارد این فعالیت ها تنها از سوی افراد ورزشکار حرفه ای باید انجام شود بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد کاهش وزن دارند در کنار پیروی از رژیم غذایی مناسب به انجام برخی از فعالیت های ورزشی نیز بپردازند.

یکی دیگر از عادت های خطرناک امروزه متاسفانه در میان برخی از مردم رواج یافته از استفاده از خمیر دندان های زغالی می باشد چرا که باید به خاطر داشت استفاده مداوم از این نوع خمیر دندان ها باعث از بین رفتن مینای دندان می شود همچنین افزایش احتمال پوسیدگی دندان نیز افزایش خواهد یافت.

بدیهی است که مصرف خودسرانه ویتامین ها و مکمل ها نیز خود می تواند برای سلامت مضر باشد به عنوان مثال مصرف بیش از اندازه ویتامین ث می تواند عاملی برای تشکیل سنگ کلیه  شود بنابراین توصیه می شود مصرف ویتامین ها و مکمل ها زیر نظر پزشک متخصص انجام شود همچنین در صورتی که احساس می کنید بدن شما نیاز به ویتامین دارد بهتر است تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

متاسفانه امروزه این تفکر در میان برخی از خانم‌ها وجود دارد که شستشوی واژن می ‌تواند باعث عدم ابتلا به برخی از بیماری ها و عفونت شود اما این در حالی است که باید توجه داشت که انجام این کار خود می‌تواند عاملی برای عفونت و یا ابتلا به سرطان دهانه رحم باشد‌.

تمرینات کگل نیز یکی دیگر از عادت های اشتباه است که متاسفانه امروزه بسیاری از افراد آن را انجام می دهد چرا که انجام این کار در برخی از افراد می تواند باعث بی اختیاری ادرار و یا افزایش دردهای ناحیه لگن شود از این رو توصیه می شود انجام تمرینات کگل تنها در صورت صلاح دید پزشک متخصص انجام شود چراکه در غیر این صورت احتمال بد شدن شرایط بیمار وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید