رئیس جمهوری جدید اوکراین با همتای فرانسوی خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سلام نو، این اظهارات از سوی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حالی عنوان شده که وی میزبان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری جدید اوکراین است که نخستین سفر رسمی‌اش را به پاریس انجام داده است.

ماکرون در این دیدار به ستایش رویکردهای همتای اوکراینی خود در راستای پایان دادن به درگیری‌های پنج ساله در این کشور پرداخت و گفت: گفت‌وگوهای جدید احتمالاً با روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید در اوکراین آغاز می‌شوند. گفت‌وگوهایی در قالب فرمت نرماندی در پاریس و با هدف پیشبرد روند صلح در اوکراین احتمالاً برگزار می‌شوند.

رئیس جمهوری فرانسه به همتای اوکراینی خود گفت: شما تمایل زیادی برای کشور خود و ترغیب زیادی برای روند صلح دارید. از زمان روی کار آمدن شما، مولفه‌های جدیدی مطرح شده است. هرگونه گفت‌وگو و دیداری می‌تواند مفید واقع شود.

رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت، اولویتش پایان دادن به جنگ و بازگردانده شدن شبه جزیره کریمه است که در سال ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد اما این مساله را نباید با ابزار نظامی حل و فصل کرد. تنها با فشارهای دیپلماتیک و تحریم‌ها می‌توان این روند را پیش‌ برد و من از شما می‌خواهم به این روش ادامه دهید.

گفت‌وگو میان روسای جمهوری اوکراین و فرانسه پس از آن صورت گرفت که زلنسکی با رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل و در ماه جاری دیدار کرد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید