رئیس‌جمهور اوکراین گفت که فناوری نظامی غرب می‌تواند کی‌یف را قادر به آغاز یک ضدحمله جدید علیه روسیه کند.

کی‌یف به دنبال یک ضدحمله جدید علیه روسیه
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی این هفته در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد گفت که فناوری نظامی غرب می‌تواند کی‌یف را قادر به آغاز یک ضدحمله جدید علیه روسیه کند.

زلنسکی گفت «روسیه افراد بیشتر و تسلیحات بیشتری دارد، اما غرب سامانه‌های تسلیحاتی مدرن دارد. اگر ما مجوزهای [تولید]از شرکای خود بگیریم، دیگر بحث تعداد نیرو نیست، به کیفیت سلاح‌ها مربوط می‌شود».

سال گذشته اوکرلین ضدحملاتی که بسیار برای آن تبلیغ شده بود را علیه روسیه آغاز کرد، اما نیروهای این کشور توانستند با وجود تسلیحات پیشرفته غربی دستاوردهای ارضی ناچیز در ازای جان ده‌ها هزار سرباز اوکراینی و خالی شدن ذخایر تسلیحاتی خود کسب کنند.

روسیه تلفات نظامی اوکراین بین اوایل ژوئن و اواخر اکتبر ۲۰۲۳ را حدود ۹۰ هزار نفر، ۶۰۰ تانک و ۱۹۰۰ خودروری زرهی دیگر تخمین زده است.

زلنسکی با بیان این که کی‌یف از قبل برنامه ضدحمله جدید علیه روسیه را داشته، تلویحاً گفت که این امر به ازسرگیری کمک نظامی آمریکا به اوکراین و به طور کلی به این که غرب به اوکراین برای افزایش تولید نظامی داخلی کمک کند، بستگی دارد.

ایالات متحده که ناتو را رهبری می‌کند، پشتیبان نظامی کلیدی اوکراین در جنگ با روسیه بوده، اما بسته کمک ۵۵.۸ میلیارد دلاری این کشور برای کی‌یف در کنگره ایالات متحده به دلیل مخالفت گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه متوقف شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید