بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که استفاده از روغن زیتون می تواند عاملی برای چربی سوزی باشد از این رو مصرف این روغن را برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند بسیار توصیه می کنند.

گفتنی است بر اساس تحقیقات به عمل آمده امروزه بسیاری از افراد در سرتاسر جهان از روغن زیتون برای تهیه غذا و یا انواع سالاد استفاده می کند چراکه این باور وجود دارد که روغن زیتون یکی از سالم ترین روغن های موجود می باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که روغن زیتون حاوی چربی‌های مضر چندانی نمی باشد که این خود می تواند عاملی برای کنترل اشتها باشد بنابراین افرادی که نمی‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند مصرف این روغن زیتون گزینه مناسبی برای آنها می باشد.

آنچه مسلم است روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی از ویتامین E، کاروتینوئید و ترکیبات پلی فنل است که هر کدام برای سلامتی جسم بسیار مفید هستند.

یکی دیگر از خواص استفاده از روغن زیتون دستیابی به کاهش وزن سریع و ماندگار می باشد چرا که روغن زیتون دارای چربی‌های مضر کمتری  است.

بررسی انواع روغن زیتون

همان گونه که می دانیم امروزه روغن زیتون در بازار وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

روغن زیتون بودار

روغن زیتون بی بو

جالب است بدانیم که روغن زیتون بی بو با روغن زیتون بودار تفاوتی از نظر خاصیت ندارد و میزان کالری در هر دو نوع یکسان می باشد و هر قاشق سوپ خوری از روغن زیتون حدود 120 کالری و 13 گرم چربی دارد. به عبارت ساده‌تر روغن زیتون بوده از اما این در حالی است که روغن زیتون بود طی فرآیندی بوی آن از بین می رود.

لازم به ذکر است که روغن زیتون نیز مانند بسیاری از مواد غذایی و چربی سوز ها به کاهش وزن کمک می کند، اما باید این را بدانید که ماده نیز دارای کالری می باشد و از مواد بدون کالری یا کالری صفر به شمار نمی رود. از این رو افرادی که در رژیم غذایی خود از روغن زیتون استفاده می کنند نیز باید در مصرف آن زیاده روی نکنند چرا که مصرف بیش از اندازه آن نه تنها عاملی برای افزایش چربی سوزی نخواهد شد بلکه خود می تواند در افزایش وزن نیز تاثیر گذار باشد.

روش های نگهداری روغن زیتون

باید در نظر داشت که در نگهداری روغن زیتون باید دقت بیشتری از این رو در ادامه به برخی از نکات لازم برای نگهداری این روغن اشاره می شود.

استفاده از ظروف شیشه های رنگی و یا استیل برای نگهداری روغن زیتون

نگهداری از زیتون در محلی تاریک و خنک

هرگز به هنگام استفاده از روغن زیتون نگذارید که دود کند چرا که در این حالت روغن زیتون می تواند سمی شود.

هنگام  مصرف روغن زیتون از حرارت بالا استفاده نشود.

روغن زیتون در یخچال نگهداری نشود.

در پایان باید خاطر نشان کرد که  استفاده از روغن زیتون هر چند موجب کاهش وزن می باشد اما این در حالی است که این روغن در زمره مواد غذایی کم کالری و بدون کالری قرار ندارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید