مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشکلات صنفی نباید جنبه امنیتی و سیاسی پیدا کند، گفت: تجمعات انجام شده در چند هفته گذشته توسط کارگران هفت تپه فولاد صرفا جنبه صنفی و برای معوقات مزدی و حقوق قانونی صورت پذیرفته است.

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: اعتراضات کارگران صرفا جنبه صنفی دارد و نباید به آنها امنیتی نگاه کرد.

کریم یاوری (نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به خبرنگار ایلنا گفت: عموم کارگران در زمره وفادارترین اقشار به نظام جمهوری اسلامی هستند.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بررسی و رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار افزود: کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه و گروه ملی فولاد اکثرا از خانواده ایثارگران و بعضا از جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا هستند.

یاوری ادامه داد: تجمعات انجام شده در چند هفته گذشته توسط این عزیزان صرفا جنبه صنفی و برای معوقات مزدی و حقوق قانونی صورت پذیرفته است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت کار اعتقاد راسخ دارد که مشکلات صنفی نباید جنبه امنیتی و سیاسی پیدا کند. تمامی مسئولان کشوری و استانی به این امر اعتقاد دارند که موضوع اعتراضات کارگران صرفا صنفی بوده و باید نسبت به حقوق و مزایای کارگران و معیشت خانواده آنان توجه لازم و موثر، مبذول داشته شود‌.

وی افزود: جراید و رسانه‌های معاند و بیگانه هر بار که می‌خواهند از تجمعات کارگری سوءاستفاده نمایند، تیرشان کمانه می‌کند و در چشم خودشان می‌رود.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به امور بنگاه‌های مشکل‌دار تصریح کرد: حسب تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آزادی تمامی کارگران بازداشت شده فولاد در دست پیگیری جدی است و تاکنون تعدادی از آنها آزاد شده‌اند. ما تا آزادی تمام کارگران گروه ملی فولاد به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهیم.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری افزود: بانک ملی باید شرایط را درک کرده و بدون فوت وقت و بروکراسی اداری و بانکی مواد اولیه مورد نیاز گروه ملی فولاد را برای تولید مستمر فراهم نماید و در این کار هیچ کوتاهی قابل پذیرش نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی کارگران و کارآفرینان و کارفرمایان در صف اول و خط مقدم قرار دارند، گفت: پشتیبانی و حمایت از آنها جتناب‌ناپذیر است. در کل حمایت از کارگران برای پایداری تولید حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و تثبیت مشاغل موجود از اهم وظائف اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری است.

کد خبرنگار: ۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید