نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی  افزود: به همان اندازه این توطئه‌ها شکست می‌خورد و آمریکایی‌ها متوجه می‌شوند که حمایت از رژیم صهیونیستی به جز تنفر ، نارضایتی و اعتراض مردم منطقه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش سلام نو، صباح زنگنه با تاکید بر این که موضوع فلسطین، حیّ و زنده است، گفت: طی هفت دهه تلاش کردند با انواع روش‌ها موضوع فلسطین را به حاشیه برانند و در این مدت به سرزمین‌های فلسطین اشغالی تهاجم صورت گرفت. سرزمین‌های دیگری مانند مصر، لبنان، سوریه و اردن را نیز اشغال کردند. تنها جایی که توانست از اشغال اسرائیل خارج شود، مقاومت مردم لبنان بود که صهیونیست‌ها را مجبور کرد که از آن سرزمین بیرون بروند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد توطئه‌های دیگری از سوی آمریکایی‌ها به نفع صهیونیست‌ها هستیم. آنها با طرح موضوع معامله قرن به نظر می‌رسد ادامه اشغالگری و شهرک‌نشینی صهیونیستها را دنبال می‌کنند تا باقی‌مانده سرزمین فلسطین را نیز به دست آوردند.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی با تاکید بر این که موضوع قدس برای همه مسلمانان یک موضوع حیاتی و بنیادی و اعتقادی است، گفت: مساله قدس به عقاید مردم ارتباط دارد و هر اندازه که مردم اعتراض کنند و یا از فلسطین و ضرورت بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان حمایت کنند به همان اندازه این توطئه‌ها شکست می‌خورد و آمریکایی‌ها متوجه می‌شوند که حمایت از رژیم صهیونیستی به جز تنفر ، نارضایتی و اعتراض مردم منطقه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

زنگنه ادامه داد: هم مردم مسلمان و هم مسیحی به قدس اعتقاد دارند، بسیاری از کلیساهای قدیمی مسیحیان هم در قدس شریف و مناطق اطراف قدس قرار دارد. لذا با اقدامات و حمایت‌هایی که از راهپیمایی‌های بازگشت و همچنین از غزه آغاز شده و هر هفته هم تکرار می‌شود می‌توان امیدوار بود که این موضوع محقق شود و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیز نتایج اقدامات خود را خواهند دید.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنفرانس اقتصادی آمریکا در بحرین اظهار کرد: بحرین به عنوان کشوری که تحت اشغال عربستان سعودی است و اراده‌ای از خودش ندارد و از سوی دیگر با وقاحت بی حد و حصری که در دعوت از صهیونیست‌ها انجام داده، تلاش می‌کند حاکمیت حکومت خود را به زعم خود تضمین و بیمه کند. غافل از این که نه تنها مردم بحرین بلکه کل منطقه با پدیده صهیونیست و حضور اسرائیل مخالف هستند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: از سویی دیگر با بهانه برگزاری این اجلاس که عملاً یک کارگاه است نه یک کنفرانس، تلاش می کنند تا مسأله‌ تأمین مالی را مطرح کنند و  فلسطینی‌ها را در کنار اسرائیلی‌ها قرار دهند، با همان بهانه‌هایی که مصری‌ها را فروختند که اگر صلح کنند سرمایه‌های دنیا به طرف آنها سرازیر می‌شود لذا از همین روش می‌خواهند فلسطینی‌ها را فریب داده و آنها را نیز در این مسیر قرار دهند.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی در پایان اظهار کرد: واضح است اجلاس بحرین که همزمان با روز جهانی قدس برگزار می‌شود، عملاً تهدید کننده مردم مسلمان خواهد بود و فلسطینی‌ها و سازمان‌های فلسطینی نیز مخالفت خود را برای حضور در این اجلاس اعلام کرده و از سایر کشورها هم درخواست کردند که در این اجلاس حاضر نشوند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید